Hur får man tyst på folk?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Koi
Rubidiummedlem

Hur får man tyst på folk?

Post by Koi »

Hur gör man om den gruppen man går i för att förberedas för arbetsträning har flera personer som triggas av varandra och skapar en ljudmassa som bara eskalerar okontrollerat? Jag blir tyst och stänger in mig helt i mig själv och slutar prata och blir bara jättemycket inåtvänd.

Jag blir så jävla stressad. Hade blodtryck på ca 150/95 ikväll kl 21. Fortfarande stressad. Trots att jag legat i sängen och vilat i över 3 timmar.

Har pratat med gruppledaren som skulle tänka ut nåt. Men vad kan jag göra? Kan ju inte vråla ”HÅLL KÄFTEN!!” och själv orsaka lite dålig stämning.

Har mina hörlurar. Tog på dem idag för det bara gick inte.
Målningen är själens spegel
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Hur får man tyst på folk?

Post by Nissegossen »

Koppla bort dem i ditt medvetande och lär dig göra ditt utan att bry dig om omvärlden, det är det råd jag ger dig. Eller när ni är samlade allihop, tala om för alla att du har svårt för att jobba om det inte är tyst när du jobbar och hoppas de respekterar det. Det går inte att skrika hållkäften, vid nästa möte därpå beröm eller dissa dem om de inte håller tyst och hoppas på att de respekterar det och prata med handledaren mellan 4 ögon och säg att du inte kan jobba om det inte är tyst, kanske sitta i eget rum på jobbet om det går att ordna
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Koi wrote: 30 Nov 2023, 22:24 Hur gör man om den gruppen man går i för att förberedas för arbetsträning har flera personer som triggas av varandra och skapar en ljudmassa som bara eskalerar okontrollerat? Jag blir tyst och stänger in mig helt i mig själv och slutar prata och blir bara jättemycket inåtvänd.

Jag blir så jävla stressad. Hade blodtryck på ca 150/95 ikväll kl 21. Fortfarande stressad. Trots att jag legat i sängen och vilat i över 3 timmar.

Har pratat med gruppledaren som skulle tänka ut nåt. Men vad kan jag göra? Kan ju inte vråla ”HÅLL KÄFTEN!!” och själv orsaka lite dålig stämning.

Försök tänka på det du ska göra istället. Är väl inte så att de överröstar dina rösthallisar??
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

wasp wrote: 01 Dec 2023, 04:25
Koi wrote: 30 Nov 2023, 22:24 Hur gör man om den gruppen man går i för att förberedas för arbetsträning har flera personer som triggas av varandra och skapar en ljudmassa som bara eskalerar okontrollerat? Jag blir tyst och stänger in mig helt i mig själv och slutar prata och blir bara jättemycket inåtvänd.

Försök tänka på det du ska göra istället. Är väl inte så att de överröstar dina rösthallisar??
Mot rösterna är det enda som hjälper, att sätta på hörlurar, sätta på musik och tyst med stängd mun sjunga med musiken man hör, det slår ut vaarenda röst och man kan sova med musik på högsta volym i hörlurarna och vakna likadant, då har man fått den sömnen man behövde och vaknar till en ny vanlig dag utan psykos, vilket annars inte varit fallet.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

wasp wrote: 01 Dec 2023, 04:25
Det blir som en ljudmassa som inte går att kontrollera som bara eskalerar och växer och jag kan inte reda ut vad som är vad. Men musik i lurarna funkade. Synd att jag inte kom på det tidigare.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag hade provat ett par öronproppar. Finns bekväma i silikon. Med musik hör man väl inget alls?
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

zoegas wrote: 01 Dec 2023, 12:42 Jag hade provat ett par öronproppar. Finns bekväma i silikon. Med musik hör man väl inget alls?
Nä, då hör man bara musiken. Men hellre det är gälla skratt och flera personer som ska överrösta varandra.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Har fått lite lösningar idag. Musiken, promenad, sitta vid eget bord med hörlurar och ev en skärmvägg om det blir för mycket intryck.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Öronproppar ger bara eksem.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Håller med om att det är olidligt med ohanterliga ljudmassor. För mig finns bara en sak att göra: Gå därifrån. Åtminstone en stund.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply