Någon mer som längtar tillbaka?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Någon mer som längtar tillbaka?

Post by Fantasio »

Är det flera här som saknar de gamla tiderna, tiden innan vi insjuknade i denna fruktansvärda psykossjukdom? En tid när vi var närande på samhällskroppen och inte tärande på densamma. Jag gillade att ha fullt upp med mycket övertid, mer än vad lagen tillåter. Nu är mitt hår glest och mitt skägg vitt och jag längtar tillbaka till den tiden då jag bidrog med något. Inte bara sitta hemma och fiska efter bidrag. Mitt liv saknar mening, jag är på expresståget mot döden, men orkar inte bry mig. Hur var du som frisk, om du någonsin varit det? Jag är en rutten fallfrukt från Guds äppelträd och jag vill av hela mitt hjärta ha mitt gamla liv tillbaka. Det är så illa att jag börjar tro att det finns en Satan som vill plåga oss alla. Ser du någon väg ut ur vårt predikament? Finns det en nåd att stilla bedja om eller är allt hopp förlorat?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by memphis »

Nej, jag längtar inte tillbaka. Dåtiden är min största fiende. Jag är glad att jag har avverkat mer än hälften av min levnad.
Jag känner mig inte som en parasit. Jag var med och bidrog så länge som jag orkade.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nej, jag längtar inte tillbaka. Är glad och förvånad över att jag avverkat en stor del av livet. Sedan jag var 17-18 har jag var sjuk. Jag skäms för att jag bluffade och inte talade om att jag var psykiskt sjuk i arbetslivet. De kastade ut mig med en skräll, när jag var en bit över 40 år.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Nej, jag ältar inte gammalt, släpp och gå vidare, för kort liv för att vara bitter
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Nej, absolut inte.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag kommer aldrig att må så bra som jag gjorde innan jag var 16 år. Visserligen var jag ju bara barn då, men blev sjuk när jag var 16. Ibland kör jag runt på min sparkcykel, förbi skolan där jag gick i högstadiet, eller ut till byn där jag växte upp o huset där vi bodde i, men inser att det aldrig kommer att komma tillbaka.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Kippis
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Kippis »

Saknar den gamla goda tiden då man var som pigg frisk och rapp innan psykisk ohälsa bröt ut och då man hade bra fysik och kondition.
Skolan var väl okej på gott och ont när man var i den åldern.
Saknar även tiden då man höll på med motorer som tex. mopeder hålla på att mecka och trimma med dom.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

saknar definitivt tiden innan sjukdomen, eller iallafall så saknar jag orken man hade och att man var så mycket mindre känslig.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

minns Johannes flygplanet hette Sterling men han yrka på "Störting"
Kippis
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Kippis »

Kippis wrote: 21 Dec 2023, 11:13 Saknar den gamla goda tiden då man var som pigg frisk och rapp innan psykisk ohälsa bröt ut och då man hade bra fysik och kondition.
Skolan var väl okej på gott och ont när man var i den åldern.
Saknar även tiden då man höll på med motorer som tex. mopeder hålla på att mecka och trimma med dom.
Kan även sakna tiden då man arbetat ute i arbetslivet.
Samtidigt känns det skönt att inte behöva gå till ett arbete då jag i dagsläget inte skulle mäkta med det. Tycker jag har nog med att ta hand om mig själv och min bostad. Också är det ju skönt att kunna sova hur länge som helst vilken dag som helst utan att någon klagar.

Självmord är inget alternativ i mitt fall, då jag har en tro om något bättre efter detta liv på jorden hur plågsamt det än må vara.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Ibland längtar jag tillbaka till 1981. Varför egentligen? Är nog bara de roliga stunderna jag minns, för i grund och botten var det ännu jävligare då.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Post Reply