Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by Zoidar »

Det kan vara svårt att komma ut ur lägenheten och svårare blir det om man slappar i soffan i morgonrock, underkläder, pyjmas eller liknande. Tipset är ta på sig kläder. Man kan säga till sig själv att man inte behöver gå ut efter man tagit på sig om man inte vill. När väl kläderna är på är det mycket lättare att komma ut oavsett, då har man gått halvvägs.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by Fantasio »

Jag har som rutin att gå till en mötesplats. Det får mig att oftast kliva ur sängen. Men bra tips, Zoidar.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8536
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by Richard »

Känner mig mycket piggare o fräschare när jag duschat o fått på mig rena kläder, än om jag t.ex. går i mysrocken hela dagen. Går aldrig utanför dörren om jag inte duschat, men gjorde ett undantag idag, då förbutiken på ICA stängde om 10 min, så hann jag inte duscha. Men jag duschade senare nu när jag var ute o åt med en kompis.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by zoegas »

Jag håller mig till mina sunkiga morgonkläder.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by memphis »

Jag klär alltid på mig vid lunchtid, eftersom jag alltid går ut vid den tiden. Varje dag. Men så här års innebär det oftast att jag har långkalsonger under täckbyxor.
Men om det är nåt särskilt, t ex åka in till stan, då klär jag alltid upp mig och tar den fina rocken på.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
femfemman
Litiummedlem
Posts: 354
Joined: 30 Dec 2023, 12:08

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by femfemman »

Lufsar runt i mjukisbyxor och tröja för det mesta. Gillar inte att gå ut på vintern. Ju fler lager kläder, desto jobbigare är det.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5518
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by Koi »

Jag har svårt för duschen. Igår var jag på öppenvården med såsfläckar på tröjan från dagen innan. Det kom lite oväntat att jag skulle dit. Hade glömt det helt och i panik slängde mig på första bästa buss och blev typ 10 minuter sen. Mötet var på eftermiddagen.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19371
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by Krokus »

När jag mår dåligt (gäller både fysiskt och psykiskt) har jag gärna mjukisbyxor/pyjamasbyxor och pösiga tröjor. Både ute och inne. Orken att se ok ut försvinner rätt fort vid dåligt mående.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by Zoidar »

Bara jag får på mig jeansen brukar jag må mycket bättre. Då kan man bara dra på en t-shirt och man är redo att ta emot folk.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by memphis »

En annan nackdel med att bara gå i mjukisbyxor för jämnan är att resårlinningen töjer sig så man märker inte om man går upp I vikt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by Nissegossen »

femfemman wrote: 30 Dec 2023, 19:14 Lufsar runt i mjukisbyxor och tröja för det mesta. Gillar inte att gå ut på vintern. Ju fler lager kläder, desto jobbigare är det.
Hej och välkommen till viska
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vikten av att ta på sig kläder på dagen

Post by memphis »

Skulle vilja ha en dag när jag inte går ut på hela dagen. Bara gå i pyjamas. Men jag kan inte ens minnas att jag haft en sådan dag. Har haft hund i 22 år.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply