Vi som haft SÄPO efter oss
Moderator: Moderator 1
Vi som haft SÄPO efter oss
Jag och en kamrat blev påhoppade i ett regelrätt bakhåll och misshandlades grovt. Jag fick inte ut ett öre på försäkringen trots mina skador och sönderskurna t-shirt. Försäkringsbolaget hade blivit tillsagda av de ruttna knektarna på säkerhetspolisen att ej ge mig ett korvöre. Det dröjde inte länge tills de ringde upp mig (mitt telefonnummer låg ute på vår hemsida) och ville träffas. De sa att de inte var de poliser som utredde attacken på mig och min vän och de ville träffas. De sa att vi kunde ses över en fika på stan, men jag hade närmare att gå till polishuset än in till stan. När vi kom upp till våningen där SÄPO befann sig sa snuten som ledsagade mig att vi var i säkerhetspolisens lokaler. Fick sitta i ett litet rum med knekten och hans kumpan, en man som satt och såg bister ut, men höll tyst. De började fråga ut mig och ville bland annat veta om jag och mitt parti samarbetade med NSF. Sedan ville de göra mig till förrädare genom att rapportera till dem om vad mitt parti höll på med. "Ska jag bli spion" sa jag. Hejduken sa då att de ville ha en "kanal" in i rörelsen. Mötet tog slut och jag var fortfarande en fri man. En kväll kort därefter ringde dem upp mig och erbjöd skydd om jag såg suspekta typer nere på gården. Jag ringde mamma och sa att jag skulle gå och handla och sedan komma upp till henne och pappa. På vägen dit stod en Saab parkerad på en ovanlig plats och på parkeringsplatsen närmast mataffärens ingång stod en svart bil med tonade rutor och nedvevade fönster. Jag kunde höra blippandet och oljudet från polisradion. SÄPO ger sig efter de förmodat svaga för att få ett fotfäste. Men mig fick de inte.
Denna historia har jag berätta ett otal gånger för vården, men de tror inte på mig. Frustrerande! Har du haft SÄPO efter dig?
Denna historia har jag berätta ett otal gånger för vården, men de tror inte på mig. Frustrerande! Har du haft SÄPO efter dig?
Re: Vi som haft SÄPO efter oss
Fuck Säpo.
Tullen var på mig för misstänkt dopingbrott. De gjorde husrannsakan och jag fick pissa på polisstationen. Känns fortfarande som det är något jag drömt, men det hände på riktigt.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Får jag fråga om du hade dopat dig? Borde ju vara var mans ensak, det skadar ingen annan än brukaren, om ens det.
Jo, det var på den tiden. Fick 2000kr i böter. Tror det var minimumstraffet. Jag erkände under förhöret att jag gjort fel. Då höll polisen på att säga: "Nej, du har inte gjort något fel." Men han stoppade sig mitt i meningen. Sen blev han röd i ansiktet. Uppenbarligen var han mycket obekväm med det hela och ville släppa mig. Men de var ju tvungna att fullgöra sitt ärende.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ingen aning om jag haft just SÄPO efter mig, men det är fullt möjligt eftersom jag pysslade med biologiska och kemiska massförstörelsevapen, o skulle rent teoretiskt ha kunnat utföra ett terrordåd med dom. SÄPO är ju inblandade när det gäller terrorism, men det stod inget om SÄPO i FUP:en men det kan dom ha tagit bort. När jag läser FUP:ar som involverar SÄPO så står inte SÄPO-polisens namn i förhör, utan bara typ "Säkerhetspolis 322".
Sen umgicks jag en del i nationalistiska kretsar, så som NSF i Klippan på 90-talet, även om jag inte var med i nån organisation. Hade även kontakt med Anti-AFA, som registrerade vänsterpersoner, men det var anonymt, när internet var nytt. SÄPO kunde ingenting om dåtidens IT.
Lustigt, jag skriver just nu parallellt på Flashback också, o jag skrev där nyss; Undrar vad polisen som fick i uppgift att läsa alla mina då ca 15 000 Flashback-inlägg, som var tänkt att förbli anonyma, tänkte? Det är mycket bomber, säkert nån Heil Hitler på fyllan o massvis om droger. Jag har ställt frågor, från "hur förstör man grannens gräsmatta" till "hur gör man det ultimata terrordådet", eller liknande i.a.f. Har inte hört nån klagat på nått jag skrivit på Flashback, men de misstänker nog att jag inte riktigt har alla hästar hemma...
Men ser man igenom mina inlägg ser man att jag är paranoid, som t.ex. på frågan, vad gör du för att förhindra en "home-invasion", så rabblar jag upp alla typer av försvar jag har, vilket är lite väl överdrivet. O det sa polisen som var här också; -Varför har du en brandyxa innanför dörren? -Om man behöver hugga sig ut såklart, svarade jag. Men det står där som självförsvar så klart!
Övervakad har jag varit. När jag blev gripen andra gången (när jag var helt oskyldig) så visste de exakt tid o plats när jag cyklade till Spiran. Det har skadat min paranoia till det sämre. Nu tror jag ingen övervakar mig längre, jag gör inga dumheter mer heller, men visst, gäller det terrorism, så kanske de fortfarande övervakar mig, men jag skiter i vilket.
Som terapi, hjälper det mig att vara öppen med det mesta. Min blogg är t.ex. bl.a. till för att jag ska öppna upp mig mer, o jag är fortfarande inte anonym på Flashback, eller jo, jag har ju några konton till, men de använder jag knappt. Undviker dock att skriva om saker som skulle uppfattas aggressivt, som hur man skulle kunna göra bomber o annat som kan uppfattas som att jag håller på med nått skumt, det är bara onödigt.
Sen umgicks jag en del i nationalistiska kretsar, så som NSF i Klippan på 90-talet, även om jag inte var med i nån organisation. Hade även kontakt med Anti-AFA, som registrerade vänsterpersoner, men det var anonymt, när internet var nytt. SÄPO kunde ingenting om dåtidens IT.
Lustigt, jag skriver just nu parallellt på Flashback också, o jag skrev där nyss; Undrar vad polisen som fick i uppgift att läsa alla mina då ca 15 000 Flashback-inlägg, som var tänkt att förbli anonyma, tänkte? Det är mycket bomber, säkert nån Heil Hitler på fyllan o massvis om droger. Jag har ställt frågor, från "hur förstör man grannens gräsmatta" till "hur gör man det ultimata terrordådet", eller liknande i.a.f. Har inte hört nån klagat på nått jag skrivit på Flashback, men de misstänker nog att jag inte riktigt har alla hästar hemma...
Men ser man igenom mina inlägg ser man att jag är paranoid, som t.ex. på frågan, vad gör du för att förhindra en "home-invasion", så rabblar jag upp alla typer av försvar jag har, vilket är lite väl överdrivet. O det sa polisen som var här också; -Varför har du en brandyxa innanför dörren? -Om man behöver hugga sig ut såklart, svarade jag. Men det står där som självförsvar så klart!
Övervakad har jag varit. När jag blev gripen andra gången (när jag var helt oskyldig) så visste de exakt tid o plats när jag cyklade till Spiran. Det har skadat min paranoia till det sämre. Nu tror jag ingen övervakar mig längre, jag gör inga dumheter mer heller, men visst, gäller det terrorism, så kanske de fortfarande övervakar mig, men jag skiter i vilket.
Som terapi, hjälper det mig att vara öppen med det mesta. Min blogg är t.ex. bl.a. till för att jag ska öppna upp mig mer, o jag är fortfarande inte anonym på Flashback, eller jo, jag har ju några konton till, men de använder jag knappt. Undviker dock att skriva om saker som skulle uppfattas aggressivt, som hur man skulle kunna göra bomber o annat som kan uppfattas som att jag håller på med nått skumt, det är bara onödigt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Man kan göra mycket dumt, men att gola på en polare, nej, det gör jag inte ens idag om det skulle vara aktuellt!
Det hände en gång att en kompis kom upp till mig, ganska så påtänd, o han frågade om han fick låna min pistol-replika, jaja, jag tänkte att han kanske kände sig hotad o bara ville skrämma nån. Men så ser jag i tidningen ett par timmar senare "Rån mot apoteket" (det apotek där min syster snart skulle börja jobba på), o jag tänker direkt; -Åh nej! Ringer upp honom o frågar vad i helvete han har gjort, men han nekar till att ha gjort nått. Men jag fattar ju att det var han.
Det var när jag blivit skötsam, o polisen söker nu tips om rånet. Men nej, jag stod på mig, jag golar inte ner honom! Även om det kändes som om jag ville göra rätt för mig. Men några veckor senare känner en polis igen honom från övervakningskamerorna och griper honom. Pistolen hittas hos en annan kompis i hans källare. Delar av rånbytet, flera askar Treo Comp av alla mediciner
, hittas, samt finkalibrig ammunition, hos honom. Han dömdes till tre månaders fängelse. Jag begärde ut FUP:en o visst, jag var omnämnd som ägare av pistolen, men kallades aldrig till nått förhör.
Däremot har det gått bra för honom nu. Han är ren från alla droger, möjligen nån form av LARO, o han bestämde sig för att han vill leva med sin dotter istället. Han har visserligen flyttat till en annan stad, men ser honom ibland på Facebook, o han håller sig ren, vilket jag är glad för hans skull! Han är en bra polare, om än att han hittade på dumheter!
Men, om polisen vill ha ut information från detta forum, så måste jag ge dom det.
Det hände en gång att en kompis kom upp till mig, ganska så påtänd, o han frågade om han fick låna min pistol-replika, jaja, jag tänkte att han kanske kände sig hotad o bara ville skrämma nån. Men så ser jag i tidningen ett par timmar senare "Rån mot apoteket" (det apotek där min syster snart skulle börja jobba på), o jag tänker direkt; -Åh nej! Ringer upp honom o frågar vad i helvete han har gjort, men han nekar till att ha gjort nått. Men jag fattar ju att det var han.
Det var när jag blivit skötsam, o polisen söker nu tips om rånet. Men nej, jag stod på mig, jag golar inte ner honom! Även om det kändes som om jag ville göra rätt för mig. Men några veckor senare känner en polis igen honom från övervakningskamerorna och griper honom. Pistolen hittas hos en annan kompis i hans källare. Delar av rånbytet, flera askar Treo Comp av alla mediciner

Däremot har det gått bra för honom nu. Han är ren från alla droger, möjligen nån form av LARO, o han bestämde sig för att han vill leva med sin dotter istället. Han har visserligen flyttat till en annan stad, men ser honom ibland på Facebook, o han håller sig ren, vilket jag är glad för hans skull! Han är en bra polare, om än att han hittade på dumheter!
Men, om polisen vill ha ut information från detta forum, så måste jag ge dom det.
Jag brukar hälsa när jag möter blåljus-bilar, inkl. polisen o de brukar heja tillbaka. Jag är ingen ond människa. Men jag har både mått väldigt dåligt samt är jag nyfiken på det mesta.
Ni skriver så långa inlägg att man kan misstänka Aspergers.
Jag har aldrig haft Säpo efter mig, men säkert span nångång när jag höll på med droger och var i de kretsarna. Men det mesta var nog bara paranoia. Man blir ju paranoid av amfetamin.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag skulle precis sätta mig på en bänk och vila, med sex burkar starköl i ryggsäcken igår. Då kom det en polisbil och stannade. Ena snuten steg ur bilen och gick fram till en ovårdad man på en bänk mittemot mig. Jag såg inte att han drack något, tror det var ofog av snuten att ge sig på honom. Jag ser ju själv ut som en lodis och reste mig därför direkt och gick iväg åt ett annat håll. Jag vet att jag har nojor om polisen, jag har haft en del med dem att göra tidigare. SÄPO hör inte längre av sig, men jag tror att de fortsatt avlyssnar min telefon.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Tryckte ned en näve texter i min granne polisen hand. Nästa gång han mötte mig sade han Nisse jag tog med mig dina texter till jobbet och du är fan inte klok och nu tror jag allting om dig och nu fan har du säpo på dig.
Det gick någon vecka så ringer telefonen och en sade jag bor i Partille och är du radioamatör? Svarade nej, varpå han snabbt lade på, konstaterade så konstaterade jag att jag var avlyssnad i min lägenhet och han fick mitt telefonnummer genom att på den tiden svarade jag med mitt telefonnummer jag insåg att min lägenhet var buggad och det sändes på radio till en mottagare i närheten
Det gick någon vecka så ringer telefonen och en sade jag bor i Partille och är du radioamatör? Svarade nej, varpå han snabbt lade på, konstaterade så konstaterade jag att jag var avlyssnad i min lägenhet och han fick mitt telefonnummer genom att på den tiden svarade jag med mitt telefonnummer jag insåg att min lägenhet var buggad och det sändes på radio till en mottagare i närheten
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com