Barnen viktigare än flaskan på midsommar (GP)

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Barnen viktigare än flaskan på midsommar (GP)

Post by Geta »

Richard
Administratör

Re: Barnen viktigare än flaskan på midsommar (GP)

Post by Richard »

Min pappa blev sned på benzo o alkohol en midsommarafton, o började hota grannen, så kom polisen o tog honom. Jag var väl runt 10-12 år då.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

En barndomskompis till mig hade en pappa som alltid söp sig redlös på midsommar. Han blev ilsken också fast låg stilla ute på sommarstugetrappen oförmögen att röra sig. Så vi gick helt enkelt runt honom och höll avståndet.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag har sällan sett mina föräldrar fulla som barn (men ofta som vuxen), förutom den där incidenten med pappa o grannen. Dom brukade inte dricka alkohol. Pappa drack lite folköl ibland. Men, jag vet ju nu i efterhand att det stod benzo-burkar o Treo Comp lite överallt i huset, men då visste jag inte vad det var för nått.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Mina föräldrar har alltid varit försiktiga med alkoholen. Fast min pappa kunde bli lite berusad ibland på mammas släktträffar. Nu för tiden dricker han en hel del vin och öl. Fast inte så att han blir direkt full.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Richard
Administratör

Post by Richard »

Både min mamma o pappa dricker mycket numera, men jag är glad att de var "nyktra" (bortsett från det jag nämnde ovan) när jag var barn. Nu dricker dom nästan varje dag... Inte om pappa ska köra nånstans eller så, men oftast på deras lediga tid. Är lite oroad för det men jag accepterar det.

En gång (när jag var 16 år) ringde jag från stan o bad min pappa hämta mig, men han sa bara nej, det går inte, trots att jag tjatade. Tog till sist bussen hem o när jag kände att han luktade alkohol så flippade jag ut o började slå honom... Sen när jag var runt 18 år så köpte pappa ibland flaskor med sprit till mig (för sina pengar), för jag ville ha ett barskåp. Men jag själv förbjöd honom att dricka en droppe (ibland tog vi dock en whisky ihop eller liknande). O en gång hade han gått o tagit lite ur "mitt" barskåp, o jag flippade ur den gången med.

Psykiatern tyckte det hela var en ganska märklig situation. Han skrev typ; Det är alltså en förälder som snor sprit från sitt barn, som då blir helförbannad och tar till våld? Det brukar ju vara tvärtom...
Post Reply