Sveriges äldsta polisstudent får pris

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Krokus
Rodiummedlem

Sveriges äldsta polisstudent får pris

Post by Krokus »

https://polistidningen.se/2024/09/sveri ... -far-pris/
Han är gråhårig, drar pappaskämt och använder mus till sin laptop. Kurskamraterna trodde han var en av lärarna. Men 59-åriga Anders Nilback är polisaspirant och på torsdagen fick han pris för att ha motverkat ”ålderism”.
I dryga tre decennier gick Anders Nilback och funderade på hur livet hade sett ut om han hade blivit polis som ung. Han kom in på utbildningen 1989. Men i samma veva var han inblandad i en trafikolycka som satte polisdrömmen på paus. I stället tog han ett jobb som säljare på Göteborgs Kex och stortrivdes. Det blev starten på en lång karriär inom marknadsföring och försäljning som kröntes av ett jobb som vd för ett dotterbolag till Polarbröd.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Sveriges äldsta polisstudent får pris

Post by Nissegossen »

För gammal för något jobb, men polis valde jag att inte bli. Men jag ringde upp en som företrädda polisen och sade som det var, jag har schizofreni, kan jag bli polis? Han svarade när du är frisk är det inga problem :lol:
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag hade nog passat som utredare. Men inte ute och slåss på gatan.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Hade aldrig velat bli polis men intresset väcktes på gamla dagar. Att vara kommissarie skulle nog vara ett spännande jobb. Advokat skulle jag också kunna tänka mig.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

MsTibbs har velat bli polis. Hon har gått förberedande utbildning. Med ADHD får man inte bli polis.
Snurre
Berylliummedlem

Post by Snurre »

Geta wrote: 06 Sep 2024, 11:36 MsTibbs har velat bli polis. Hon har gått förberedande utbildning. Med ADHD får man inte bli polis.
Jag har för mig att jag läst att man får det nu för tiden. Inte helt säker dock.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

En bekant har sagt att jag passar som polis med min kroppsbyggnad. Jag sa till henne att jag är för snäll för att vara polis.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag tvivlar på att personer med diagnoserna schizofreni eller schizoaffektiv kan få bli poliser.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 06 Sep 2024, 12:11 Jag tvivlar på att personer med diagnoserna schizofreni eller schizoaffektiv kan få bli poliser.
Hon känner ej till min diagnos.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Zoidar wrote: 06 Sep 2024, 11:54 En bekant har sagt att jag passar som polis med min kroppsbyggnad. Jag sa till henne att jag är för snäll för att vara polis.
Du kan vara "the good cop" i the good cop and the bad cop.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Näst högst rang hade morfar som polis i Vilhelmina. Han berättade historia om när han körde en man som var tungt kriminell och han var typ 215 cm lång eller hur det var. Och i en liten bil, och bilen börja svaja. :P
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Tror att det är ganska höga krav för att kunna få bli polis
Post Reply