Har du glasögon?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Har du glasögon?

Ja
17
71%
Nej
4
17%
Linser
0
No votes
Bara läsglasögon
3
13%

Total votes: 24

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Har du glasögon?

Post by Zoidar »

Ska på synundersökning i slutet av oktober. Inte tidigare haft glasögon, men nu verkar jag behöva.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Inwatto
Berylliummedlem

Re: Har du glasögon?

Post by Inwatto »

Min optiker kallade mina glasögon för tre-i-ett. Dels vanliga glas för att kunna se på långt håll. Sedan är de progressiva, dvs i nederkanten har de lägre styrka dvs läsglas. Dessutom är mina ögon astigmatiska och riktigt vad man gör för att kompensera det vet jag inte, men det är det tredje. Hade de varit automatiska solglasögon, hade jag kunnat pricka av en fjärde funktion...
Richard
Administratör

Post by Richard »

Ja, när jag går ut tar jag på mig glasögon för att se bättre på håll, men när jag sitter hemma vid datorn har jag inte dom på mig.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Ser sämst när jag skall läsa på dator eller bok. Inget gravt synfel men det behövs glasögon ibland.
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Jaä mmen bra för attt läsa
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Ja, har glasögon sedan år 1999. Närsynt och lite astigmatism. Jag kan läsa på nära håll utan glasögon, men jag använder glasögonen hela tiden ändå. Utom när jag sover och duschar. Att somna med glasögon på är en dum idé, de blir ofta sneda då.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag har nästan alla fel på ögonen man kan ha utom grön starr. Började med glasögon, när jag var 17 år. Var en bokmal. Nu försöker jag ofta och länge titta på långt håll.
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Har aldrig behövt glasögon. Får se hur länge det håller, förhoppningsvis länge till. Det är så dyrt med glasögon.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Jag var 14-15 år när jag började använda glasögon. Men jag använder sällan idag, oftast bara om jag ska gå på bio.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag sätter mig långt fram på bio för att kunna läsa texterna.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Ja och har haft sedan 7 års ålder. Är kraftigt närsynt och är hjälplös utan glasögon. V-6,5 H-11,5.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag brukar ha 3 par läsglasögon för det är bekvämt att ha dem utspridda i lägenheten. Men häromdagen gick ett par sänder. Så ett par nya läsglasögon står på inköpslistan. Brukar köpa billigast möjliga.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Post Reply