Begravning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Koi
Rubidiummedlem

Begravning

Post by Koi »

Var på begravning igår. Min farsa.

Grät inte. Har inte kontakt med mina känslor. Eller så var jag klar med honom. Jag vet inte.

Har tänt ett ljus för honom när han dog. Bad det visa vägen för honom oavsett vilken väg han väljer att gå.
Målningen är själens spegel
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Begravning

Post by zoegas »

Jag tycker det känns konstigt och overkligt med begravningar.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag är inte heller där med känslorna på en begravning.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Tänker inte gå på en begravning till, mår för dåligt av begravningar för det
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Den värsta begravningen jag var på var min syrras, hon hade inte levt färdigt. Och lämnade två flickor i låga tonår. Inga andra begravningar alltså för folk som har levt långa liv och har levt färdigt, har bekommit mig mer än sorgligt i största allmänhet.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag var på en begravning för en elev på folkhögskolan. Han var bara 21 år. Väldigt sorgligt!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Min klasskamrat var bara 14 år, när hon dog av hjärntumör. Hela klassen var på begravningen. Vår skolfröken skrev en runa i tidningen.
När jag gick lanthushållsskola och bodde på internat, körde tre ungdomar ihjäl sig. Då var vi också på begravningar.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

En i min fd klass 15 år dog av andnöd på en resa i Tyskland. Jag var aldrig på begravningen. Vi gick i samma klass 1-9.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Seder alltså. Man ska klä sig och man ska stå och se dum ut. Låtsas vara kristen för en gångs skull. Jag sörjer nog bättre på andra sätt.

Där är en stam i Indonesien som plockar fram kropparna av de avlidna och gör de fina lite då och då. Annorlunda förhållningssätt än vi som ser det som otäckt. (vilket det är)

Image
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Det tycker jag låter fint.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Det var en borglig begravning. Inga psalmer mm. Den var fin men inte helt sanningsenligt tal från hen som höll i ceremonin. Men man kanske inte kan säga allt för folk som inte vet och det ska väl vara ett värdigt avsked. Inte att man pissar på honom.

Jag har fortfarande ilska mot honom. Jag har aldrig förlåtit honom. Det var hans fel att jag började höra röster.
Målningen är själens spegel
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Koi wrote: 26 Oct 2024, 15:32 Det var en borglig begravning. Inga psalmer mm. Den var fin men inte helt sanningsenligt tal från hen som höll i ceremonin. Men man kanske inte kan säga allt för folk som inte vet och det ska väl vara ett värdigt avsked. Inte att man pissar på honom.

Jag har fortfarande ilska mot honom. Jag har aldrig förlåtit honom. Det var hans fel att jag började höra röster.
Väldigt tråkigt du haft sådan relation till din pappa.
Post Reply