Kommer sjukersättningen att höjas nästa år?
Moderator: Moderator 1
Kommer sjukersättningen att höjas nästa år?
Jag tyckte jag läste att den skulle höjas, men det är ju inte säkert att det stämmer. Nån som vet??
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Re: Kommer sjukersättningen att höjas nästa år?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Toppen!
Men man lär inte bli rikare på det, då matpriserna stigit. Men det är ju snällt att de hänger med o höjer.
Men man lär inte bli rikare på det, då matpriserna stigit. Men det är ju snällt att de hänger med o höjer.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
300kr i månaden var inte bra. Vi borde få mer med tanke på att maten blivit typ dyrast i Europa.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Mycket liten höjning då vi får betala mer för medeciner, vård, mat ev el resor med buss osv.
Man lever inte med stora marginaler. Bil? Barn? Jo hund men har ekonomisk hjälp med att betala försäkringen, men det kostar ändå en hyfsad slant.
Det är fortsatt lågkonjunktur i Sverige sas det i nyheterna nu i P1. Ekonomin i Sverige håller på att krascha.
Om jag får 300 kr mer i månaden så äts det genast upp. Nu har jag fått hyresavierna för tre månader framåt och min hyra höjs med 260kr i månaden from januari 2025.
Kommer väl iofs att få lite mera i bostadstillägg också. Men det tar ju ett tag att ändra.
Sen blir ju medicinerna dyrare så denna höjning är ju alldeles för liten!
Kommer väl iofs att få lite mera i bostadstillägg också. Men det tar ju ett tag att ändra.
Sen blir ju medicinerna dyrare så denna höjning är ju alldeles för liten!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Fick 122kr mer 

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fick ca 250kr mer. Men bostadstillägget sjönk med en hundring.
Nånting sånt för mig med. Men om jag rapporterar in den nya hyran så blir en liten höjning igen.
Ganska puttig ökning. 

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34