Konstigheter
Moderator: Moderator 1
Konstigheter
Här kan man skriva om man upplevt något konstigt som tillsynes inte har nån naturlig förklaring!
Jag hittade nyss ett örhänge, i form av en drömfångare med fjädrar, på botten av min julklappspåse. Enda konstiga med det är att jag aldrig lagt just detta örhänge i denna påse. Det är jag 100% säker på.
Jag hittade nyss ett örhänge, i form av en drömfångare med fjädrar, på botten av min julklappspåse. Enda konstiga med det är att jag aldrig lagt just detta örhänge i denna påse. Det är jag 100% säker på.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Re: Konstigheter
intressant! vad hände egentligen?
har lucida drömmar där jag är i en helt annan värld. drömmarna är verkligare än verkligheten.
har lucida drömmar där jag är i en helt annan värld. drömmarna är verkligare än verkligheten.
Då ska jag berätta om nånting märkvärdigt. Det var när vårat hus brann ner. Detta var år 2002, och det var den slutliga knuffen in i första psykosen.
Det var hemskt som ni kan tänka er. Man kommer hem från tandläkaren och huset har brunnit. Nåväl, det var så det var.
Och nån vecka senare gick jag där bland sotet och skärvorna och såg om det fanns något kvar att rädda.
Jag plockade upp en trasig mugg från marken. Min magiska mugg med aztektecken på. Den låg i tre delar.
När jag kom hem och packade upp grejorna, såg jag att muggen var hel igen! Kunde knappt tro mina ögon. Den hade heller inga sprickor som kunde förklara att muggen verkligen spruckit.
Det var hemskt som ni kan tänka er. Man kommer hem från tandläkaren och huset har brunnit. Nåväl, det var så det var.
Och nån vecka senare gick jag där bland sotet och skärvorna och såg om det fanns något kvar att rädda.
Jag plockade upp en trasig mugg från marken. Min magiska mugg med aztektecken på. Den låg i tre delar.
När jag kom hem och packade upp grejorna, såg jag att muggen var hel igen! Kunde knappt tro mina ögon. Den hade heller inga sprickor som kunde förklara att muggen verkligen spruckit.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
När jag vaknade stod klockradion på 04.45. Jag klev upp. Men när jag kom ut i köket så är köksklockan bara på 02.45. När jag ändå stigit upp var jag sugen på frukost och hundarna liksom förväntade sig att vi skulle gå ut som vi alltid gör när jag vaknat. Så det blev en väldigt tidig morgon! Bara 2 timmars sömn!
Lät ju konstigt, men kanske muggen var hel när du hittade den och ditt psyke spökar med dig.
Edit: Var är muggen nu?
Edit: Var är muggen nu?
Last edited by Zoidar on 11 Jan 2025, 05:23, edited 1 time in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Läste du kanske fel på displayen??memphis wrote: ↑11 Jan 2025, 04:50 När jag vaknade stod klockradion på 04.45. Jag klev upp. Men när jag kom ut i köket så är köksklockan bara på 02.45. När jag ändå stigit upp var jag sugen på frukost och hundarna liksom förväntade sig att vi skulle gå ut som vi alltid gör när jag vaknat. Så det blev en väldigt tidig morgon! Bara 2 timmars sömn!
Hände mig för några veckor sen också, vaknade o klockan var 04:00, dags att gå upp, gör så tar mina mediciner o sätter mig vid datorn, då ser jag att klockan bara är 02:00 o jag har piggnat till.memphis wrote: ↑11 Jan 2025, 04:50 När jag vaknade stod klockradion på 04.45. Jag klev upp. Men när jag kom ut i köket så är köksklockan bara på 02.45. När jag ändå stigit upp var jag sugen på frukost och hundarna liksom förväntade sig att vi skulle gå ut som vi alltid gör när jag vaknat. Så det blev en väldigt tidig morgon! Bara 2 timmars sömn!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Jag har barnbestick mugg och tallrik från det jag var barn, muggen visar en bagarpojke som rör runt i en bunke, eller som jag såg länge en pojke som putsar stövlar, sedan rätt vad det var, var pojken med bunken tillbaka. jag förklarar det med att vi lever i himmelriket Jesus talar om och byter värld eller då verklighet som en omkoppling med en strömbrytare i hjärnan och att ljusen på natthimmelen är ljusen från våra själar dvs våra solar jmf son, sun,soul, själ,sol och vi vandrar med vår ande i själen från värld till värld, från kropp till kropp där vi lever. Jag har skrivit om detta i min livsfilosofi TWILIGHT ZON https://www.viska.se/forum/allmn-diskus ... ne?start=0
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Tror att jag sparat muggen i min minneslåda i förrådet. Den saknar örat men är i övrigt hel. Inga sprickor.
Har en upplevelse jag inte kunnat förklara, men det betyder inte att det är något övernaturligt eller oförklarligt, endast att jag inte varit tillräckligt medveten för att kunna förklara det.
En dag satt jag hemma och studerade och lyssnade på musik. Stereon hängde då på väggen. Jag räknar mina tal i lugn och ro när jag hör volymen öka sakta. För att höja och sänka volymen ska en knapp roteras, men jag rör den inte. Stereon har en digital display som jag tittar mot och ser att volymen ökar 9, 10, 11, 12, ..., 36, 72, av sig själv. Först långsamt, sen snabbare och snabbare till maxvolym. Jag blir tvungen att släppa pennan och sträcker mig snabbt mot volymknappen och vrider ner. Tittar mig runt som ett fån, vet att stereon går att styra med en trådlös kontroll. Grejen är att jag är ensam hemma.
Hände endast denna gången.
En dag satt jag hemma och studerade och lyssnade på musik. Stereon hängde då på väggen. Jag räknar mina tal i lugn och ro när jag hör volymen öka sakta. För att höja och sänka volymen ska en knapp roteras, men jag rör den inte. Stereon har en digital display som jag tittar mot och ser att volymen ökar 9, 10, 11, 12, ..., 36, 72, av sig själv. Först långsamt, sen snabbare och snabbare till maxvolym. Jag blir tvungen att släppa pennan och sträcker mig snabbt mot volymknappen och vrider ner. Tittar mig runt som ett fån, vet att stereon går att styra med en trådlös kontroll. Grejen är att jag är ensam hemma.
Hände endast denna gången.
'cause the freak inside controls my mind
Förr såg jag väldigt fina konstverk när jag var på väg att vakna, men det har nog slutat nu.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Egentligen inga konstigheter vi lever mitt i himmelriket Jesus talar om i nya testamentet den boken är lika aktuell idag som när den skrevs och visar också på de underverk Jesus gjorde som förklaras med fler världar än en. Himmelriket må utforskas av klyftigare människor än jag. I sanning en stor sak att göra
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com