Osociala jobb

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Santina
Dysprosiummedlem

Osociala jobb

Post by Santina »

Vad finns det för jobb utan krav på att man ska vara social? Nu gillar jag egentligen att prata med folk, speciellt när folk pratar med mig, men jag är inte så värst pratsam själv. Skulle vilja ha ett jobb där man inte har några sociala krav på sig.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Osociala jobb

Post by Zoidar »

Trappstäd
Tidningsbud
Budbil
Vissa fabriksjobb
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Städare kanske hade varit nåt om jag inte hade fått ont i ryggen av att dammsuga. Dessutom har jag inte körkort och då gick de andra jobben också bort.. utom fabriksjobb.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Santina wrote: 06 Feb 2025, 12:27 Städare kanske hade varit nåt om jag inte hade fått ont i ryggen av att dammsuga. Dessutom har jag inte körkort och då gick de andra jobben också bort.. utom fabriksjobb.
Har inte så många tips. :-|
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Finns ju jobb som kräver utbildning som programmerare och läkarsekreterare.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Admin1 på gamla Viska rekommenderade osociala jobb. Att vara kattvakt passar mig. Då är det bra jag och katten.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 06 Feb 2025, 12:36 Admin1 på gamla Viska rekommenderade osociala jobb. Att vara kattvakt passar mig. Då är det bra jag och katten.
Tvivlar man kan få jobb som kattvakt utom privat någon timme här och var.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Kanske på ett katthem men de brukar ha ont om pengar.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

En kompis jobbar som volontär (gratis) på ett katthem en dag varannan vecka.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Forskning i en liten forskargrupp passade mig utmärkt socialt. Mycket utrymme till att jobba självständigt och någon gång om dagen diskutera resultat med närmsta kollegor och handledaren/professorn. Det är ett mycket spännande jobb också, att få befinna sig vid kunskapens rand.

Webbutveckling har också varit chill ur ett socialt perspektiv. Särskilt med tanke på att det varit flexibelt tids- och platsmässigt. Men att jobba på ett projekt själv kan vara hämmande ibland, tycker jag, då jag föredrar att bolla problem med kollegor som ofta har något nytt perspektiv eller kan få tanken att byta spår.
'cause the freak inside controls my mind
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nobel, om jag hade haft ditt förra jobb hade jag hållit i det med näbbar och klor! Du kunde väl ha blivit sjukskriven? Fast det är klart, inte lönt att tänka på det nu. Bra att du trivs med din nya uppgift.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Än har jag inte gett upp, och många äldre jag träffat säger "Du är fortfarande ung". Har sökt till ett program på universitetet där biologiska frågeställningar besvaras med datorer. Allt från att analysera DNA-sekvenser till att använda maskininlärning och AI till att förstå biologiska fenomen. Vem vet, snart kanske jag är tillbaka. :thumbup: Brukar tänka att det hade varit starkt att ta sig tillbaka och börja forska igen trots schizofreni. Jag vill gärna vara en förebild för personer med psykisk ohälsa och ingiva hopp. Men den linjen kostar mycket energi och beslutsamhet också.
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply