Problem på kyrkfikat

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Problem på kyrkfikat

Post by Zoidar »

Tänker på hur jag frågade om de mest lätta saker på kyrkfikan. Känner mig dålig. Jag skäms. Alltid så när jag jobbar i grupp. Jag vågar inte ta egna initiativ. Rädd för att göra fel. Därför jag behöver en psykolog. Detta tycks sitta djupt.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Hercules723
Hafniummedlem

Re: Problem på kyrkfikat

Post by Hercules723 »

Jag var likadan förr. Du kan ju tänka på vad det värsta som kan hända är? Det är nog inte så farligt på ett krykfika. Värre om du styr en Boeing 747 ;-) Sedan kan du bolla sånt med fråga Chat GPT.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag har lidit av detta hela mitt liv. Jag vet ju att inget hemskt kan hända om jag sätter kaffetermosarna på fel ställe, men det hjälper inte. Hur kan jag bolla det med chatgpt?
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Jag tänkte att du får ställa frågor och sedan följdfrågor med Chat GPT? Så brukar jag göra. Det låter besvärligt med bara kaffetermosar på fel ställe. Jag har inga andra tips tyvärr.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

När jag jobbade i kyrkan var det inte populärt om jag tog egna initiativ.
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Zoidar wrote: 01 Apr 2025, 02:00 Jag har lidit av detta hela mitt liv. Jag vet ju att inget hemskt kan hända om jag sätter kaffetermosarna på fel ställe, men det hjälper inte. Hur kan jag bolla det med chatgpt?
Hellre fråga än bara köra sitt eget race. Frågor kan ju också vara en öppning för samtal. Du bidrar ju. Sen får de andra hjälpa dig, det ger väl dem nånting också.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Santina wrote: 01 Apr 2025, 13:47
Zoidar wrote: 01 Apr 2025, 02:00 Jag har lidit av detta hela mitt liv. Jag vet ju att inget hemskt kan hända om jag sätter kaffetermosarna på fel ställe, men det hjälper inte. Hur kan jag bolla det med chatgpt?
Hellre fråga än bara köra sitt eget race. Frågor kan ju också vara en öppning för samtal. Du bidrar ju. Sen får de andra hjälpa dig, det ger väl dem nånting också.
Jag vet inte hur de andra uppfattar det. Om de tycker det är jobbigt eller så. Jag själv känner mig inkompetent.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag känner mig socialt inkompetent i vissa sammanhang. Med översociala personer som tar över alla samtal och tar över hela rummet. Jag har inga problem med eccentriska personer - men det här egocentriska sättet att tro att man är världens medelpunkt har jag svårt för. Jag har en del sådana personer, från olika håll, som är så - inklusive den moderata riksdagsmannen. Sådana framgångsrika personer som tror att de äger världen. Han sitter tom i moderaternas partistyrelse. En annan har skapat en helt egen utbildning på Linneuniversitetet. De två andra tycker att de är bäst av andra anledningar. Svårt att stå ut. De tar all livsluft man andas.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Hur funkar det när du jobbar med det?
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 01 Apr 2025, 21:31 Hur funkar det när du jobbar med det?
Bra! Jag behöver inte ta många initiativ när jag jobbar. Det är mer ta initiativ i gruppjobb jag har svårt med.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Faktiskt inget svar på det. Du är inte osjälvständig eller prestationsångest. Det passar inte riktigt in.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Det blir för mycket intryck, av alla människor, tänker jag. Så hade det iaf varit för mig. Men vi är alla olika. Olika inför Gud.
Post Reply