Tips till psykfall

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Tips till psykfall

Post by MsTibbs »

TIPS TILL ANDRA PSYKFALL:
Man kan borsta tänder och duscha på andra tider än morgon och kväll.
Soppåsen behöver inte vara full för att tömmas.
Man kan gå promenad fyra minuter, det räknas.
Orkar du inte laga mat går det bra med äpple.
Du mår bättre om du tar medicinerna.
Det är aldrig bra idé att sluta ta medicin utan läkare.
Gud lyssnar alltid om du behöver berätta något.
Du behöver inte spara matrester, om de ändå kommer mögla i kylskåpet.
Det finns många vänner på internet.
Vänd inte på dygnet, om du sovit för länge, var vaken helt till du vänt rätt dygnet.
Gå barfota.
Att ställa in räkningar att betalas ett speciellt datum i framtiden är toppen, då glömmer du inte!
Lite hypomani ibland gör inget.
In a world where you can be anything, be kind.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Tips till psykfall

Post by Zoidar »

Jag brukar borsta tänderna mitt på dagen.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Bra råd, framför allt för att sluta ta medicin när man väl är besvärsfri Då vill man sluta ta den´för mb ,mår BRA OCH MAN Tänker, jag är frisk nu. Medicinen åtminstone gamla depot neuroleptika <jág ger dig 3-6 ,mån tills du blir inlagd akut för psykos, kanske med polishjälp, det är ett kardinalfel så sluta inte med medicinen för du mår bra med medicin inte utan. Då kanske du har fått en psykos och slipper fler. Jag gjorde så, fick upprepade psykoser för jag hade inte lärt mig ta medicinen utan fick lära mig den hårda vägen, jag med fler fick lära oss att man är frisk med medicin inte utan, det finns numera tvång att ta medicin annars blir man inlagd-.

Det är bra för att man mår bra ned medicin och medicin biverkningarna är inte så svåra på moderna antipsykotiska. Har du medicin välj sprutor, det håller dig längst ifrån inläggning och i de flesta fall eh spruta var 14de dag, det är inte ofta jag har haft sprutor mer eller mindre var 14de dag sedan påskveckan 1975 ja, jag är gammal och har överlevt med sjukdomen sedan 1974 jag fyller 75 år i årjag har överlevt och inte begått självmord på de första 5 åren som det är mest ak uta har du överlevt de första 5 åren ger jag dig ett långt liv att se fram emot. Ta reda på inm det finns patienter du legat inne med och de dör, ta reda på vad de dog av och gör inte samma, sp överlever ni.

Benzo är för nig ett skällsord jag har bannlyst benzo ur mina mediciner de är farliga, d u kan ta bensoe och b landa ned alkohol i flera år och det går bra, men vid en viss nivå i blodet kan det ske en åttafaldig berusningsökning momentant och det pallar inte pumpen för och då hamnar på bårhuset med en lapp på stortån dör det står Valium intoxikation för det var första bensot-
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

De flesta råden håller jag med om utom att gå barfota på vintern.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nissegossen wrote: 24 Apr 2025, 04:34
Benzo är för nig ett skällsord jag har bannlyst benzo ur mina mediciner de är farliga, d u kan ta bensoe och b landa ned alkohol i flera år och det går bra, men vid en viss nivå i blodet kan det ske en åttafaldig berusningsökning momentant och det pallar inte pumpen för och då hamnar på bårhuset med en lapp på stortån dör det står Valium intoxikation för det var första bensot-
När jag väntade på att gå upp på Scandinaviums scen för att träffa "Mannen som talar med hundar" tryckte jag i mig 8 st sobril. Det hade begränsad effekt! Så spänd var jag.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag var nervös inför en dejt o tryckte i mig 6 mg Xanor, jag satt o flummade o det blev ingen mer dejt...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

:lol:
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag får bara minnesluckor av benzo. Men jag ser när jag piggnat till att jag haft det avslappnat.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

När jag fick lugnande på tandkirurgin fick jag totala minnesluckor. Hela hemfärden är bara borta. Så jag försår varför jag var tvungen att ha skjuts hem om jag ville ha lugnande.Det var ett krav.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 24 Apr 2025, 07:07 De flesta råden håller jag med om utom att gå barfota på vintern.
Haha nej inte på vintern :)
In a world where you can be anything, be kind.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

MsTibbs wrote: 24 Apr 2025, 14:54
Geta wrote: 24 Apr 2025, 07:07 De flesta råden håller jag med om utom att gå barfota på vintern.
Haha nej inte på vintern :)
En kvinna som jag träffade på RSMH gick barfota ute på vintern. Fötterna var blå och svullna.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Benso är farligt, de jag kände som tog benso är alla döda idag, har bannlyst benso ur mina mediciner, ett benso har jag haft, sökvägen på datorn är tråden rohypnol viska.se nissegossen enter scrolla nedåt för att hitta mitt inlägg, när jag stekte min sko
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply