Jag har slutat dieta, men...

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Jag har slutat dieta, men...

Post by Zoidar »

... jag försöker röra mig mycket istället, ett par timmar promenad per dag. Går jag upp är risken att blodtryck också går upp. Det vill jag undvika. En anledning är att jag känt mig ostabil, och då hjälper mer mat.

Image
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jag har slutat dieta, men...

Post by Krokus »

Gymnaster är ofta vältränade. Min tidigare pojkvän (han som dog) var före detta gymnast. Jag minns när vi var på gymmet i fyra timmar, två dagar i rad. Han orkade, men knappt jag. Mot slutet skulle vi träna marklyft och jag kunde inte rubba 60kg, haha! Var rätt slut i kroppen då.

Har du funderat på gymnastik, Zoidar?

Eller calisthenics?
https://www.intensivept.se/blogg/2019/7 ... listhenics
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag har slutat dieta, men...

Post by Zoidar »

Calisthenics skulle kunna vara något, men kommer nog fortsätta med vikter. Calisthenics är nog bättre för leder och rygg. Slutar jag köra på gymmet blir det nog utegymmen som gäller, kroppsviktsövningar.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jag har slutat dieta, men...

Post by Krokus »

Vissa utegym är riktigt bra. Andra är riktigt kassa. Där jag bodde förut fanns ett utegym med hydrauliskt motstånd på maskinerna. Tyvärr fanns det ingen maskin för ryggträning, men flera maskiner för ben. Vet inte riktigt hur kommunen hade tänkt där. Ingen ställning att göra chins i heller. 🤔

Det utegymmet som jag bor närmast nu är bra. Tror inte att jag saknar något där. Jo, latsdrag, om man är för klen för chins. :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag har slutat dieta, men...

Post by Zoidar »

Nog inte alltid gymexperter som designar utegymmen. Om det nu ens alltid är folk som tränar.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Jag har slutat dieta, men...

Post by Klankedinken »

Proud of you!
Post Reply