Nattäter

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Nattäter

Post by Zoidar »

Som ni nog vet vaknar jag på natten och äter. Inatt blev det två burkar makrill och fyra bananer. Känns som en form av tvångsbeteende. Vet inte hur jag ska bryta detta. Har provat äta precis innan jag lägger mig, men det har inte gjort någon skillnad.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38696
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nattäter

Post by Geta »

Har du testat psykoterapi, Zoidar?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nattäter

Post by Klankedinken »

Lägg mer av din aktivetet på dagen och även dina mål.. Du är van att vara uppe mycket på nätterna? kvällsmål etc?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nattäter

Post by Zoidar »

Geta wrote: 08 Sep 2021, 12:26 Har du testat psykoterapi, Zoidar?
Det var länge sen. KBT
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nattäter

Post by Zoidar »

Fick tipset att dricka vatten istället för äta och sen lägga sig igen. Testar i natt.

Image
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nattäter

Post by Zoidar »

Det blev bananer och makrill igen i natt.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18313
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Nattäter

Post by Fantasio »

Du får ta nya tag inatt, Zoidar. Kan det vara skadligt att äta om nätterna? Tror inte det, va'?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nattäter

Post by memphis »

Jo det är skadligt att äta nattetid! Nattetid ska magen bli tom och vila. Skiftarbetare får ofta problem med magen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18313
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Nattäter

Post by Fantasio »

När jag jobbade natt åt jag bara smörgåsar. En av oss åt lagad mat mitt i natten.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nattäter

Post by memphis »

Jag åt också bara smörgåsar när jag jobbade natt. Men jag fick problem med aptiten av nattskift.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nattäter

Post by Zoidar »

Jag åt riktig mat på natten när jag jobbade skift. I början hade jag ingen aptit, men kroppen anpassade sig.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nattäter

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 09 Sep 2021, 17:25 Du får ta nya tag inatt, Zoidar. Kan det vara skadligt att äta om nätterna? Tror inte det, va'?
Inatt blir det bara ett glas vatten, inget mer. Tror jag fixar det.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Post Reply