Tack

Moderator: Moderator 1
Tack
Jo. Det sitter lätt i. Jag försöker äta bra, varje dag, och det går bra varje dag tills kvällen kommer. Jag har alltid en dipp i mående några timmar innan jag kan somna. Att somna är alltid ett problem för mig. Jag somnar lättare om jag är mätt och det VET jag. Det sitter I ryggmärgen att jag somnar lättare om jag är mätt - och jag är oftast väldigt chokladsugen då. Och tar jag ens en bit choklad kickar det psykologiska in - en bit eller så och jag känner att det ändå är kört och då kan jag lika gärna moffa.Klankedinken wrote: ↑11 Apr 2022, 13:19 Jag kan tipsa om att jobba med det inre istället för det yttre.. Försök inte få till dina rutiner utan att du bildat en förståelse för varför du betér dig som du gör!
Du har fortfarande ett väldigt fokus på det yttre! Lite milda beskrivningar som att du "mår sämre" men inte någon mening om vad du tänker och kanske lite djupare varför dessa tankar kommer upp.. Jag är lite åt de psykodynamiska hållet ibland men ju mer jag lärt mig själv så inser jag att det handlar om att sätta sig ner, och försöka vara medveten om kroppen signaler. Det är meditation, en slags medvetenhetsövning. Det du ska göra är att bli känsligare för dina egna signaler utan att reagera på dom, på så vis kan du hejda dig bättre när du vill svulla!amandara wrote: ↑11 Apr 2022, 18:30Jo. Det sitter lätt i. Jag försöker äta bra, varje dag, och det går bra varje dag tills kvällen kommer. Jag har alltid en dipp i mående några timmar innan jag kan somna. Att somna är alltid ett problem för mig. Jag somnar lättare om jag är mätt och det VET jag. Det sitter I ryggmärgen att jag somnar lättare om jag är mätt - och jag är oftast väldigt chokladsugen då. Och tar jag ens en bit choklad kickar det psykologiska in - en bit eller så och jag känner att det ändå är kört och då kan jag lika gärna moffa.Klankedinken wrote: ↑11 Apr 2022, 13:19 Jag kan tipsa om att jobba med det inre istället för det yttre.. Försök inte få till dina rutiner utan att du bildat en förståelse för varför du betér dig som du gör!
Imorgon tar jag tag i det tänker jag då. Och varje dag är det samma visa. Och jag slutar upp med att MOFFA. Alltså jag moffar.
Det är ett ätstört beteende, jag vet det. Jag måste komma ur dessa negativa cirklar. Jag sköter mig hela dagen och fysar och så, och äter bra. Men till kvällen är det kört. Kvällen är min akilleshäl - som förstör allt.
Men jag spyr inte. Och jag är inte anorektisk - vilket är livsfarligt. Jag försöker tänka att mulliga är fint. Vara lite kroppspositiv.
Men där inne vill jag ändå ha en normal kroppsvikt. Både för utseendet skull och för hälsan, jag vill kunna springa.
Mitt mål är att kunna springa en halvmara. Men jag är ytterst vankelmodig inför om det kommer att gå. Med min nuvarande kroppstyngd blir jag bara skadad.
Man kan alltid gå upp på natten och äta.