Har du tagit din medicin?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Cosmos
Rheniummedlem

Re: Har du tagit din medicin?

Post by Cosmos »

Ja, lite sent. Ska ta den kl 8 egentligen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

wasp wrote: 20 Sep 2022, 08:22 Jajamän! Kl 18.00 igår, men funderar om det bara är metanolen av Risperidon som finns i blodet dagen efter. Tar hela dosen 4mg på kvällen.
Den har skåra, dela upp den.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Ja. I morse var det nära att jag gick ifrån matbordet utan att ha tagit pillerna, men fick syn på dem 20 sekunder senare. :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag tog 2 extra haldol för zoegas uppmärksammade mig på att jag kanske var lite av banan. Och det var jag. Det där med tro och tillit. Messed upp. Men iallafall. Loppan går först och jag kan inte kosta på mig att vara psykotisk.

Jag har varit psykotisk några korta episoder typ en eller två veckor, sedan jag var inlagd sist och det är 11 år sen. Jag har själv kommit på att jag har varit psykotisk och har då höjt haldolen - och vips i mitt fall har psykosen gått över. Så jag gör som jag brukar - och höjer haldolen. Det brukar funka

Jag har ett barn, Loppan, och hon behöver mig. Hon behöver att jag är frisk, för hennes skull.
Last edited by amandara on 20 Sep 2022, 19:54, edited 1 time in total.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Denna tråden är bra. Den påminner mig var och varannan dag om kvällsmedicinen , som jag ofta glömmer
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Har fått en bra medicin mot min KOL, men det blir aldrig bra. Snälla ni som röker, det kan hända dig också som t ex lungcancer, det kan rädda livet på dig
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Är inte så många här på viska som fortfarande röker tack och lov. Det är väl bara Fantasio och ett par killar till kanske. Ingen tjej vad jag kommer på.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

memphis wrote: 20 Sep 2022, 19:58 Är inte så många här på viska som fortfarande röker tack och lov. Det är väl bara Fantasio och ett par killar till kanske. Ingen tjej vad jag kommer på.
Jo, jag röker
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja visst ja! Det glömde jag!
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag skulle ta två glas vin för att sova. Nu är jag inne på mitt fjärde. Ta du din Haldol? Grannen i hissen var knäpp. Jag hade en fiskgratäng under armen - ÅÅh är det den med dill! Var har du köpt den, den har jag letat efter! ... Vad svarar man på sånt? - Jag har en fiskgratäng och en baginbox. Får jag följa med dig hem?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ha ha.... Ja jag drog oxå i mig 4 glas vin men jag började tidigt och är nu som nykter.
Last edited by amandara on 20 Sep 2022, 20:52, edited 1 time in total.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Ja 20
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply