Fasta
Moderator: Moderator 1
Fasta
I morgon inleder jag en fastekur. Ska bara dricka och äta lite frukt i 72 timmar. På så vis hoppas jag att jag upplever hunger igen. Går jag ner i vikt är det en bonus.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Re: Fasta
Låter spännande! Jag frågade en gång min diabetesläkare hur jag skulle göra med insulinet om jag ville fasta. "Det får du inte" blev svaret. Troligen har jag svagt hjärta och om man äter för lite, tas energin från muskelmassan och hjärtat är en stor sådan. Så det blev ingen fasta för mig...
-
- Guldmedlem
Tror en fasta kan va bra.. Då får organen vila, dessutom tror jag inte att kroppen går på muskelförrådet så tidigt och framför allt om man inte har bantat tidigare..
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jag har fastat med måltidsersättning chokladsmak pulver nutrilett intensiv
http://matkalkyl.se/se-maltidsersattnin ... tensiv.php
Det funkade inte bra för mig, då jag oftast fick rännskita av den. :P
http://matkalkyl.se/se-maltidsersattnin ... tensiv.php
Det funkade inte bra för mig, då jag oftast fick rännskita av den. :P
Hat bara ätit två bananer idag, känner fortfarande ingen hunger.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Tycker det är konstigt att jag inte känner hunger längre. Jag undrar om det beror på abilifyinjektionerna eller kanske rent av på covid-19- vaccinet. Nu äter jag ju väldigt lite, men någon hunger infinner sig inte. Magen knorrar lite och jag fryser däremot.
-
- Guldmedlem
Tror du kan behöva äta i alla fall.. Att du fryser tror jag beror på att kroppen har lite energi.
Tack för omtanken! Jag åt nyss två skivor ost. Bra att få i sig lite fett :)Klankedinken wrote: ↑23 Aug 2021, 19:09 Tror du kan behöva äta i alla fall.. Att du fryser tror jag beror på att kroppen har lite energi.