Källtillit

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12989
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Källtillit

Post by Jocke »

Image

Förbindelser är av nöden många ggr! Men hur får man en förbindelse utan att media är närvarande? Eller är vi alla beroende av media utan källkritisk granskande, för många gillar ju skvaller?
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12989
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Källtillit

Post by Jocke »

Image

Kan man verkligen lita på ngn här i världen?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37792
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Källtillit

Post by Geta »

Nej, man kan inte ens lita på sig själv.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12989
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Källtillit

Post by Jocke »

Man förlorar främst sig själv om man blir misstänksam! Det slår tillbaka i alla läger om man öppet visar att man är misstänksam, så det kan i längden vara omöjligt att vara källkritisk? Men att man skulle förlora sig själv, är nog den största förlusten.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Källtillit

Post by Cosmos »

Jag har verkligen inte svårt att förstå s k svåra ord! Istället kan det vara svårt att förstå när orden dyker upp i ett lite underligt sammanhang.

Lik i lasten? Moi? Har inte alla detta??

Att ägna sig åt källkritik förutsätter att man även har kunskaper. Annars blir det bara ett magplask.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12989
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Källtillit

Post by Jocke »

Det svåra är att veta vem som har den egentliga makten i en situation som kräver oerhörd massa is i magen. Kom och tänka på när jag Såg dokumentären om familjen Kennedy, att Bobby Kennedy alltså john f Kennedys bror nog var den som hade den förmåga att leda landet under Kubakrisen. Det är mycket man är beroende av medias information, samtidigt som det är farligt att lita på dem.

Visst säger jag ord som kanske inte passar in i sammanhanget, vad nu det beror på?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37792
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Källtillit

Post by Geta »

Jag tror på the deep state. Det är samma som regerar vad som än händer.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12989
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Källtillit

Post by Jocke »

Image

Enligt Kennedy var begreppet "deep state" implementerad i cia och militären! Han var livrädd för deras oförmåga att kunna kompromissa. Han ville splittra cia! Men samtidigt hade USA missiler i Turkiet! Det var missvisande information från media att det var Sovjetunionen som var det ende skurken i sammanhanget.

Men samtidigt i dagens läge pratade Trump om att splittra deep state efterso han ville plocka bortkorruptionen inom demokraternas väsen, men samtidigt behöll han denna inre makt inom partiet.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37792
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Källtillit

Post by Geta »

Trump anklagades för konspirationer, när han påstod att Coronaviruset kom från
ett labb. Nu är Biden inne på samma teori.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12989
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Källtillit

Post by Jocke »

Såsom affärsman så utspelar sig Trump på de rikas sida.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12989
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Källtillit

Post by Jocke »

Image

Dessa 3 plus liberalerna har jag då ingen tillit till! Dem försöker förvanska krisen till att skapa sin egen maktstatus. Bara där tycker jag dem har missbrukat min definitiva förtroende för dem!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37631
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Källtillit

Post by memphis »

Ja. Det märkliga är att Centerpartiets Annie Lööf nu låtsas som att det var marknadshyror som omröstningen handlade om. Men det var det ju inte. Det var bara ovan nämnda som tog tillfället i akt att försöka störta Löfven.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply