Tack! Ska prova under julledigheten.Nissegossen wrote: ↑21 Dec 2023, 18:27Enkelt, du vispar 5 dl grädde, öppnar en korv med ris, färdig från affären blandar gröt och grädde, hemma i mitt föräldrahem hällde min mor på klyftade mandariner i lag, sött och gott, kanske en kanelstång eller pudrat på med kanel.Kloppe wrote: ↑11 Dec 2023, 17:02NG, kan du beskriva kort hur du gör ris ala malta med risgröt på korv?Nissegossen wrote: ↑11 Dec 2023, 16:50 Som jag talat om förut firar jag och tjejen jul hemma hos mig, köper ingen hel julskinka i år, dåligt med plats i kyl och frysfack köper skivad julskinka äter tjockskurnna revbensspjäll idag vilket jag brukar ha vid juletid, kommer att köpa Dafgårds Janssonsfrestelse och en kålrot jag kokar och griljerar enligt recept, har risgrynsgröt på korv äter antingen varm som gröt eller kall som ris ala malta, mycket av julmaten är avsteg från djur till växtriket då hon är vegetarian så te x har jag vegetariska bullar som går för köttbullar och prinskorv som är vegetarisk, kommer ha julmust och kanske svagdricka på julafton då det är traditionnelt. Gör egen Skånsk senap på gula och bruna senapsfrön, stöter länge i mortel för att få den stark, det tar ett tg att stöta i mortel det var enklare förr då jag var hemma i mitt barndomshem där mor hade en sprucken porslinsbunke och en rund gammal kanonkula som man tog fart med mellan knäna och malde, det var mycket enklare än att stöta i mortel
Hur ska du fira jul?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur ska du fira jul?
Jag har inte haft hjärta att köpa marsipangrisar. Tror jag hoppar över det denna jul. Om kompisen ska öppna sin julklapp, en hela Dworak, kanske jag tigger till mig en slurk.
Dworak brukar jag också köpa när det kommer till vodka. Den är smaklös, och det är bra. Funderar på att unna mig en flaska över jul, men jag vet inte. Är det så kul?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ja, det får jag inte glömma.zoegas wrote: ↑22 Dec 2023, 08:15Glöm inte glöggen klockan 15!
https://www.expressen.se/nyheter/varlde ... juletider/

Brorsonen är sjuk. Får se om jag blir ensam med hunden i år igen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag blir nog mest ensam, eftersom det inte blir nån familjeträff. Min syster är på Kanarieöarna o jag brukar äta mat, lägga mig på soffan o sen g¨å hen. Då hade det bara blivit mamma o pappa kvar, så vi firar på vars håll istället. Visserligen ska jag få komma upp till mamma o äta nått o så ska jag o en väninna ta en kaffe på loppisen. Hon skulle också sitta ensam över jul.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Firar du inte jul med din sambo Krokus?!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Imorgon på julafton ska vi fira hos min syster och på annandagen ska jag fira med min styvmors familj. :)
Förr u tidernas begynnelse sov man två i en 80 säng, stadigt.