Hur ska du fira jul?
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Hur ska du fira jul?
Jag och tjejen tog var sin glögg mugg glögg varm med russin och skållad mandel direkt hon kom, hon satte in det hon kom med i kylen sedan drack vi glögg
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag kommer att bli bjuden på mycket imorgon. Jag hoppas på öl till lunchen hos min bror. Sen hemma hos mamma brukar det bli glögg, öl, vin och likör! Mat, kakor, godis. Blir nog 10 000 kalorier imorgon!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen

"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag tar "spånkan" till Haga så jag är där i god tid till klockan två. Mataffären stänger så dags. Ska köpa sill och julmust o kanske köttbullar. Fast kompisen har köpt Eldorados köttbullar. Undrar hur de smakar. Hem tar jag nog en taxi. Jag kommer också att köpa folköl, det glömde jag att skriva. Vill inte dricka starkvaror när jag inte är hemma.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
vem vet, kommer kanske vara dåligt stämning imorgon trots allt...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Ja det kan bli friktion på julafton, särskilt om det är mycket alkohol inblandat. Min gamle svärfar, han var ett riktigt svin till jul. Det konstiga var att när han inte drack var han from som ett lamm.
En jul var hela gårdsplanen täckt av is. Gubben var full och skulle ut och hämta ved. Så halkade han, och var så berusad att han inte tog sig upp.
Jag frågade de andra om vi inte skulle hjälpa honom. De sa: nä, låt han ligga där.
En jul var hela gårdsplanen täckt av is. Gubben var full och skulle ut och hämta ved. Så halkade han, och var så berusad att han inte tog sig upp.
Jag frågade de andra om vi inte skulle hjälpa honom. De sa: nä, låt han ligga där.
memphis wrote: ↑23 Dec 2023, 20:01 Ja det kan bli friktion på julafton, särskilt om det är mycket alkohol inblandat. Min gamle svärfar, han var ett riktigt svin till jul. Det konstiga var att när han inte drack var han from som ett lamm.

-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Om han somnade där, är det fara värt att han dog där, men det verkar inte så, du skrattar åt det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Ja fanskapet tog sig väl upp till slut. Alla var glada att slippa honom en stund. Det var hemskt hur han blev när han drack. Rent elak.
Min kompis tjatade till sig en träff hemma hos mig. Han vill att jag köper 20 starköl (till oss båda), trisslotter till honom och varsin pizza. Jag accepterade hans önskan efter viss möda. Jag är för fan inte gjord av pengar, vilket han tycks tro. Efter denna afton i mellandagarna får det ta flera månader tills vi ses igen.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
i min familj dricker vi inte alkohol på julafton men det blev lite friktion i år ändå...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Mrsearlgray,
Är ni osams lagom till jul? Låter inte skoj.
Är ni osams lagom till jul? Låter inte skoj.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.