Är det mer rätt att döma folk efter sysselsättning än utseende?
Moderator: Moderator 1
Re: Är det mer rätt att döma folk efter sysselsättning än utseende?
När jag gick i mellanstadiet sa min storebror att jag var tjock. Så jag hade för små byxor i midjan och fick ont i magen. Som det kan bli.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Innan jag började med neuroleptika hade jag aldrig mycket fett på magen, utan det lade sig på höfterna. Men medicinerna har rubbat den balansen. Nu läggs vikten runt magen i stället.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Har gubbmage, kan bli aktuellt med fetmamedicin då jag vill gå ned ett antal kilo,
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Innan jag började med skitmedicin och var målis i hockey hade jag 6-pack. Det försvann fort med äckelremeron. Vägt som mest 140 kg. Folk skrattade åt mig för att jag var så stor. Okända människor som jag aldrig träffat tidigare.
Helt sjukt att folk inte kan fatta att man inte väljer att väga 140 pannor. Det ligger nåt bakom det. Men sntagligen skulle samma människor skratta åt en om man var smal som en sticka och de visste att man har psykiska problem.
Säger kanske mer om deras människosyn än den som har problem.
Helt sjukt att folk inte kan fatta att man inte väljer att väga 140 pannor. Det ligger nåt bakom det. Men sntagligen skulle samma människor skratta åt en om man var smal som en sticka och de visste att man har psykiska problem.
Säger kanske mer om deras människosyn än den som har problem.
Last edited by Koi on 03 Jan 2024, 19:15, edited 1 time in total.
Målningen är själens spegel
Word! Dessa psykmedicinerna som vi alla äter här, förstör våra kroppar. Jag hade alltid varit smal fram till zyprexa kom in i bilden. Och på den vägen är det...
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Såg på nyheterna om en dansk medicin som kan hjälpa en med viktminskning., har funnits ett år i Danmark. Tror man tar den en gång i veckan via en engångsspruta, tror nog den är väldigt dyr?
Det är väl den medicinen som det är brist på. MsTibbs tar en spruta mot sin diabetes. Victosa tror jag att den heter.
Victoza tror jag man tar dagligen. Väl Ozempic Jocke tänker på, den tas en gång per vecka.
Nä, tror det här heter något med Wegovy, har en viss verkan. Vet inte varför den ännu inte finns här i Sverige.
Tydligen "olika" mediciner med samma verksamma ämne (Semaglutide).
Dyrt med medicin i USA!

Oj verkligen dyrt då måste man hoppas receptet gör det billigare-
Min kompis sa han betalar ca 1000kr i månaden för ozempic.