Valet och kvalet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Valet och kvalet

Post by Geta »

Kontantinsatsen på en bostadsrätt brukar vara 10 procent av priset på lägenheten.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 06 Jun 2024, 12:01 Kontantinsatsen på en bostadsrätt brukar vara 10 procent av priset på lägenheten.
Ok! Tack!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag tror att det kan bli problem att låna mycket pengar som pensionär. Banken vill inte riskera några pengar på utlån. Min mamma, som har en mycket god ekonomi, har problem att få låna. Hon är 75 år och det är bara beroende av åldern.
Så tyvärr Nisse. Beroende på din ålde kan det bli problem om du vill köpa lägenhet.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Känner mer och mer för att ta denna chans till Staden, som kanske aldrig kommer igen. Det kan vara 20 års kö på lägenheter i centrum. Umeå har konstigt nog konstant bostadsbrist trots att det byggs så mycket. Centrum är självfallet mycket attraktivt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Sedan ska man ha goda vitsord för att bli godkänd av bostadsrättsföreningen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja jag vet ju inte om jag blir godkänd. Men förmodligen säger det en del att man inte har betalningsanmärkningar. Sen måste vi efter det komma överens om ett inflyttningsdatum. Jag har inte möjlighet till flera dubbelhyror. En går bra.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Geta wrote: 06 Jun 2024, 12:01 Kontantinsatsen på en bostadsrätt brukar vara 10 procent av priset på lägenheten.
15% är det nog.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 06 Jun 2024, 19:20
15% är det nog.
Så ska jag flytta in i en två miljonare måste jag punga upp 300 000? :?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja imorgon så är det jag som ringer min mammas kompis och tackar ja till erbjudandet. Jag vill ha miljöombyte. Är ganska less på att bo i denna lilla håla. Även om det inte är nån drömvåning jag flyttar till så är det ett steg i rätt riktning. Umeå.
Jag får nära till allt. Även till psykosmottagningen om jag ska diskutera mina mediciner eller om nåt annat dyker upp.
Fast saken är ju inte i mål än. Jag måste bli godkänd och ett inflyttningsdstum måste sättas. Men steg 1 är att ringa och säga att jag gärna vill ha lägenheten.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 06 Jun 2024, 20:45 Ja imorgon så är det jag som ringer min mammas kompis och tackar ja till erbjudandet. Jag vill ha miljöombyte. Är ganska less på att bo i denna lilla håla. Även om det inte är nån drömvåning jag flyttar till så är det ett steg i rätt riktning. Umeå.
Jag får nära till allt. Även till psykosmottagningen om jag ska diskutera mina mediciner eller om nåt annat dyker upp.
Fast saken är ju inte i mål än. Jag måste bli godkänd och ett inflyttningsdstum måste sättas. Men steg 1 är att ringa och säga att jag gärna vill ha lägenheten.
Häftigt! Vad spännande! Hur mycket närmre blir det?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Umeå måste vara en fantastisk stad.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Zoidar wrote: 06 Jun 2024, 20:47
memphis wrote: 06 Jun 2024, 20:45 Ja imorgon så är det jag som ringer min mammas kompis och tackar ja till erbjudandet. Jag vill ha miljöombyte. Är ganska less på att bo i denna lilla håla. Även om det inte är nån drömvåning jag flyttar till så är det ett steg i rätt riktning. Umeå.
Häftigt! Vad spännande! Hur mycket närmre blir det?
Jag har drygt 3 mil till Umeå nu.
Post Reply