Krokus wrote: ↑22 Sep 2021, 12:28
När det gäller viktnedgång är min erfarenhet att det är enklare att ändra/minska maten än att träna till en viktnedgång. Ett klassiskt knep är att ta en mindre tallrik, så får det inte plats lika mycket mat.
Tyvärr det mest effektiva är äta mindre.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Står på 118.5 idag.. det är 1.5 kg mindre än förra veckan!
Lösning?
Jag körde enligt diabetestipset att motionera när man ätit för mycket..
Åt pizza och stack ut och cyklade på en gång
Åt kebab, gick ett varv kring sjön
Det funkar så att kroppen blir bättre på att ta upp blodsocker om du är i rörelse så att den överflöda energin som kommer från pizza/kebab går direkt ut i musklerna.. Du använder alltså energin innan du får sockertop..
Det funkar så att kroppen inte använder insulin när man rör på sig för att ta upp sockret.. Insulin är ett inlagringshormon som lägger överflödig energi i fettet!
Klankedinken wrote: ↑27 Sep 2021, 15:27
Lösning?
Det funkar så att kroppen blir bättre på att ta upp blodsocker om du är i rörelse så att den överflöda energin som kommer från pizza/kebab går direkt ut i musklerna.. Du använder alltså energin innan du får sockertop..
Det funkar så att kroppen inte använder insulin när man rör på sig för att ta upp sockret.. Insulin är ett inlagringshormon som lägger överflödig energi i fettet!
det är ett sätt att närma sig det!
Hörde en kille på youtube som gjorde samma variant. Han gick alltid en kortare promenad efter han ätit.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Klankedinken wrote: ↑27 Sep 2021, 15:27
Lösning?
det är ett sätt att närma sig det!
Hörde en kille på youtube som gjorde samma variant. Han gick alltid en kortare promenad efter han ätit.
Är inte så intresserad av vad någon annan har gjort,..