Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

Jag tror själv qi styr nervimpulser. Qi är typ ett osynligt energifält som styr nervsystem m.m. Kundalini orsakar obalans i energifältet i qi. Alltså kundalini är bara en av många orsaker till att man kan ha obalans i energifältet i qi.
Last edited by Zoidar on 27 Aug 2024, 18:53, edited 2 times in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Zoidar wrote: 27 Aug 2024, 18:38
amandara wrote: 27 Aug 2024, 18:36 Jag har oxå upplevt det som att det går el i kroppen, både i hjärnan och övriga kroppen. Det var när jag mådde väldigt väldigt dåligt i psykos - hela nervsystemet inklusive hjärnan var överbelastat. De sensoriska centrana i hjärnan var överhettade och reagerade med dessa känselsensationer, en känsla av att det gick el i kroppen. Min tolkning var att ”de” som ville att jag skulle ta livet av mig - som jag trodde, skickade el på mig genom eluttag, lampor och liknande. Alltså genom elsystemen som finns i hus och kraftledningar och sånt. Vi har oxå ett elsystem i kroppen. I nervsystemet går el som i synapsen kickar igång en kemisk reaktion som i sin tur skickar information in i nästa nervbit och så vidare. Vi med psykiatriska sjukdomar har för mycket eller för lite av kemiska ämnen i dessa synapser, och informationen till kroppen och hjärnan blir fel. Helt logiskt.
Du tror inte a qi finns? Du är ju buddhist och så.

Alltså inte att något du säger låter orimligt.
Jag har inte tänkt i de banorna. Jag har knappt inga kunskaper om buddhism - jag går på känslan i vad jag såg och upplevde en gång för länge sen som gick rätt in i hjärtat på mig. Det jag tror på är själavandring, reinkarnation. Värna världen.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag hade inte trott på qi om jag inte haft erfarenhet av det. Både inom kinesisk medicin och andlig österländsk utövning.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Bra men hungrig
In a world where you can be anything, be kind.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Zoidar wrote: 27 Aug 2024, 18:55 Jag hade inte trott på qi om jag inte haft erfarenhet av det. Både inom kinesisk medicin och andlig österländsk utövning.
Ja det låter rimligt.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har ett gammalt diskbråck mellan ländryggskota 1 och sacrumkota 1. Jag har domningar utöver ena låret, särskilt när jag ligger på rygg. Jag har haft smärtutstrålning ner längsmed baksida lår, men det är lugnt för stunden. Jag borde göra rehab men det gör jag inte. Det bara är där. Det är bara sensoriska symtom.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

amandara wrote: 27 Aug 2024, 21:17 Jag har ett gammalt diskbråck mellan ländryggskota 1 och sacrumkota 1. Jag har domningar utöver ena låret, särskilt när jag ligger på rygg. Jag har haft smärtutstrålning ner längsmed baksida lår, men det är lugnt för stunden. Jag borde göra rehab men det gör jag inte. Det bara är där. Det är bara sensoriska symtom.
Har du fått det röntgat? Jag har funderat lite på röntga min rygg. Skulle va bra att veta hur det står till med den.

Edit: Ligger jag på rygg med benen över huvudet får jag domningar i benen. Så ska det väl inte vara?
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Mår sådär, morgontrött och seg.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Zoidar wrote: 27 Aug 2024, 21:20
amandara wrote: 27 Aug 2024, 21:17 Jag har ett gammalt diskbråck mellan ländryggskota 1 och sacrumkota 1. Jag har domningar utöver ena låret, särskilt när jag ligger på rygg. Jag har haft smärtutstrålning ner längsmed baksida lår, men det är lugnt för stunden. Jag borde göra rehab men det gör jag inte. Det bara är där. Det är bara sensoriska symtom.
Har du fått det röntgat? Jag har funderat lite på röntga min rygg. Skulle va bra att veta hur det står till med den.

Edit: Ligger jag på rygg med benen över huvudet får jag domningar i benen. Så ska det väl inte vara?
Ja jag har röntgat ryggen. Nej man ska inte ha domningar i benen när man bara ligger, och inte i största allmänhet - tror jag.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Zoidar wrote: 27 Aug 2024, 21:20 Har du fått det röntgat? Jag har funderat lite på röntga min rygg. Skulle va bra att veta hur det står till med den.

Ja, jag tycker att du ska gå till läkare för ryggen. Främst av en hemlig orsak, som du nämnde för ett tag sen. Har man diskbråck eller nervpåverkan kan man få domningar.

Med tanke på hur ofta du tränar marklyft kan det nog vara bra att ta reda på om du har något problem med ryggen eller nerverna. Om jag minns rätt, är diskbråck oftast en förslitningsskada.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Helt ok
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Varierande
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply