Visst kan man använda sand till silversmide? Tror min skola har kurser i sandsilversmide.Richard wrote: ↑19 Sep 2024, 18:14 Mitt egengjorda silversmycke (som ju blev fiasko), men som jag försöker rädda...
Det ser ju bara ut som en metallklump... :(
Jag hade ju gjort infattningar o sånt i leran, den är gjord i silverlera, som blir fast silver när man bränner det. Men alla infattningar o sånt smälte ju... Hade ju tänkt ha lite meteoritbitar o dinosaurieben infattat i det, för att ge smycket lite historia. Hursomhelst passar rubinen jag köpte, perfekt i borrhålet, så den ska jag i.a.f. montera. Sen blir det nog bara att borra ett hål för en kedja, så att man kan använda det som halssmycke, eller om jag monterar nått att fästa kedjan i.
Det får bli någon sorts "magisk" amulett. Ska i.a.f. ha med den på vår utställning vecka 44.
Konstnärstråden
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Konstnärstråden
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Hur menar du att man använder sand? Det låter intressant i.a.f.mrsearlgray wrote: ↑19 Sep 2024, 18:59Visst kan man använda sand till silversmide? Tror min skola har kurser i sandsilversmide.Richard wrote: ↑19 Sep 2024, 18:14 Mitt egengjorda silversmycke (som ju blev fiasko), men som jag försöker rädda...
Jag hade ju gjort infattningar o sånt i leran, den är gjord i silverlera, som blir fast silver när man bränner det. Men alla infattningar o sånt smälte ju... Hade ju tänkt ha lite meteoritbitar o dinosaurieben infattat i det, för att ge smycket lite historia. Hursomhelst passar rubinen jag köpte, perfekt i borrhålet, så den ska jag i.a.f. montera. Sen blir det nog bara att borra ett hål för en kedja, så att man kan använda det som halssmycke, eller om jag monterar nått att fästa kedjan i.
Det får bli någon sorts "magisk" amulett. Ska i.a.f. ha med den på vår utställning vecka 44.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Man använder det som gjutnings form på något sätt tror jag. Är inte helt säker på hur det fungerar...Richard wrote: ↑19 Sep 2024, 19:38Hur menar du att man använder sand? Det låter intressant i.a.f.mrsearlgray wrote: ↑19 Sep 2024, 18:59Visst kan man använda sand till silversmide? Tror min skola har kurser i sandsilversmide.Richard wrote: ↑19 Sep 2024, 18:14 Mitt egengjorda silversmycke (som ju blev fiasko), men som jag försöker rädda...
Hittade denna på YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=Flu7DndVoOM&pp=ygUedXNpbmcgc2FuZCBmb3Igc2lsdmVyIHNtaXRoZXJ5
Intressant! Ska kolla mer på det. Jag har 10 g silverlera kvar att försöka göra nått med.mrsearlgray wrote: ↑19 Sep 2024, 19:40Man använder det som gjutnings form på något sätt tror jag. Är inte helt säker på hur det fungerar...Richard wrote: ↑19 Sep 2024, 19:38Hur menar du att man använder sand? Det låter intressant i.a.f.mrsearlgray wrote: ↑19 Sep 2024, 18:59
Visst kan man använda sand till silversmide? Tror min skola har kurser i sandsilversmide.
Hittade denna på YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=Flu7DndVoOM&pp=ygUedXNpbmcgc2FuZCBmb3Igc2lsdmVyIHNtaXRoZXJ5
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
En skiss i akvarell för en oljemålning jag ska göra på måndag.
- Attachments
-
- 459074750_546736734459936_2171749737899622587_n.jpg (856.35 KiB) Viewed 818 times
Blir säkert snyggt!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Den var fin i akvarell.
Ni är flera som målar fint här. Har ni tränat mycket?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Stillebenet i olja jag jobbat på hela dagen idag... den är stor, 50x70cm. Läraren och de andra tycker den är klar men jag tycker det är jobbigt att lämna så mycket blank canvas så för mig känns den inte klar...
- Attachments
-
- att.FpW9ITLTtaL8X-FYHSmwZrQbOOYzZ_Ie_v6bw800kFA.jpg (100.47 KiB) Viewed 541 times