Hur ofta rakar du dig?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Hur ofta rakar du dig?

Post by memphis »

Mustage är snyggt! :thumbup:
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag såg ut som Lee Marvin i "Guldruschens glada dagar" i mitt vita skägg. Kommer jag att låta det växa sig lika långt igen?
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Rakar mig varje dag med rakapparat. Den tar inte allt så jag har alltid lite diskret stubb.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag har jag kört av skägget med trimmern. Ser bara lite orakad ut nu. Vad hår det blev i handfatet. Jag hade inte rakat sedan innan min senaste inläggning i juli månad. Nu ser jag inte ut om en luffare längre.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har inte rakat mig med hyvel sedan i våras. Bra det, för rakblad är dyra. Tycker det räcker med trimmern. Men till nästa gång väntar jag inte lika länge innan jag rakar mig.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Är det någon här som har Philips One Blade? Det verkar vara en elektrisk rakhyvel och jag undrar hur pass effektiv den är. Hur många rakningar kommer man på med ett och samma rakblad? Vad kostar bladen?
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 18 Oct 2024, 21:58 Är det någon här som har Philips One Blade? Det verkar vara en elektrisk rakhyvel och jag undrar hur pass effektiv den är. Hur många rakningar kommer man på med ett och samma rakblad? Vad kostar bladen?
Tror det är en försäljningsploj.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
KatastrofLasse
Niobmedlem

Post by KatastrofLasse »

Ja, håller med Zoidar. Det är som med diskmedel. De kommer hela tiden med produkter som enligt tillverkaren är "ännu bättre och ännu mer effektiv"

Det enda de egentligen säger är att föregående version kanske inte var helt toppenbra.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

När det gäller rakhyvlar så är det så kallad "rosa skatt" (pink tax) på den marknaden. Produkter ämnade för kvinnor är oftast dyrare än produkter riktade till män. Men jag håller med om att rakhyvlar är dyrt. Alldeles för dyrt.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Snygga te skägget hos frisören häromdan, behövdes
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
KatastrofLasse
Niobmedlem

Post by KatastrofLasse »

Skulle vilja säga varje dag, men det vore en mycket stor lögn. Trimmar lite ca en gång i kvartalet.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Vilĺ raka mig men har inteq fått rra veckan jmig sedan i ogsdags i förra veckan jag är luden sätter sig på välbeffìnndet ocķså fan
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply