Har du glasögon?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Har du glasögon?

Ja
17
71%
Nej
4
17%
Linser
0
No votes
Bara läsglasögon
3
13%

Total votes: 24

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Har du glasögon?

Post by Geta »

Mina läsglasögon är utprovade men de är nog 30 år gamla. Jag kan läsa utan glasögon men det är jobbigare.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag ser perfekt på nära håll - ingen ålderssynthet. Ser dåligt på långt håll och har hyfsat rejäl astigmatism. Ca -5 på båda ögonen. Jag är aldrig utan glasögon eller linser, förutom när jag läser på nära håll som tex telefonen.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jag har glasögon tjocka som flaskbottnar.
IMG_2984.jpeg
IMG_2984.jpeg (2.34 MiB) Viewed 517 times
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Innan jag opererades för grå starr behövde jag läsglasögon, efter bytet av linsen behövde jag glasögon med dubbelslipade glas för syn på nära och längre håll
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Beställde ett par nya läsglasögon idag eftersom jag hade ett par som föll i bitar.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Ser bra på långt håll. Har läsglasögon. Ser ingenting annat än sudd på nära håll. Men på långt håll läser jag texten under bokstäverna på syntavlan. Haha
Målningen är själens spegel
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Mina läsglasögon är tjocka glas kallar man det tjocka glas ja jag vet inte riktigt. Mina andra som jag ser med är mer normala.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ser fram emot att få mina nya läsglasögon i rätt styrka. Jag har styrka 2.0.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Går det köpa glasögon för dålig syn på håll på apoteket? Eller har de bara läsglasögon?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja de har bara läsglasögon på apoteken. Man måste till en optiker.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 29 Oct 2024, 23:38 Ja de har bara läsglasögon på apoteken. Man måste till en optiker.
Va synd!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Zoidar wrote: 30 Oct 2024, 00:20
memphis wrote: 29 Oct 2024, 23:38 Ja de har bara läsglasögon på apoteken. Man måste till en optiker.
Va synd!
Har bara varit intresserad av läsglasögon och de har jag köpt en gång på apotek, jäkligt dyra fann billigare på Clas Ohlsson så tipset är sök där. Samt köp de stålbågade de håller, de i plast speciellt de med plast över näsan höll inte, du kom hem efter att ha handlat med trasiga glasögon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply