Har du glasögon?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Har du glasögon?

Ja
17
71%
Nej
4
17%
Linser
0
No votes
Bara läsglasögon
3
13%

Total votes: 24

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Har du glasögon?

Post by Geta »

Glasögon är så personliga vid synfel att det behövs optiker för det
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Ja sexkantiga
In a world where you can be anything, be kind.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 30 Oct 2024, 08:08 Glasögon är så personliga vid synfel att det behövs optiker för det
Plutonium också!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Mina glasögon är felgjorda från början. Läsförmågan är dålig, de förstorar inte tillräckligt, får använda starkare glas för att se riktigt finstilt. Är arg på det, då glasögonen kostade 8000 kr, så kan ändå inte se med dem, utan behöver starkare glas. Som tur är hade jag redan starkare glas
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Mina progressiva glasögon som kostade 10 000 kr fungerar inte heller som läsglasögon.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Mitt vänstra glas är mycket repigare än mitt högra. Konstigt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Martina
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Martina »

Geta wrote: 31 Oct 2024, 10:16 Mina progressiva glasögon som kostade 10 000 kr fungerar inte heller som läsglasögon.
Mina kostade 11000kr. Tar av mig dem när jag läser i mobilen. Tyckte att hon som gjorde undersökningen på mig slarvade när hon skulle avgöra vilken styrka jag har. Fy va dyrt.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Brillormar.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Mina ögon har "läkts". Har minsta nedsättningen på vänster öga. I 20 års åldern var det nedsatt, fick inte ta körkort. Blev problem i lumpen, fick skjuta utan. Såg inte ens tavlan. Det stör mig då jag ville ha skyttemedalj. Glasögonen blev tilldelade efteråt. Nu har jag bara ålderssyn, men klarar mig.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Samma för mig. Jag var närsynt men det problemet växte bort med åldern. Skönt att slippa ha glasögon. Fast jag hade dem mest när jag körde bil.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Tog skyttemärket med kpist, skyttemedaljen två gånger en gång på hösten och en gång på våren för guldmedaljen hade krävt ett år till. Bägge gångerna med kanonen då det var huvudvapnet. Som ung hade jag perfekt syn
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Idag använde jag solglasögon 8-)
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Post Reply