Utvärdering av olika viktminskningsmetoder

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
amandara
Iridiummedlem

Re: Utvärdering av olika viktminskningsmetoder

Post by amandara »

Jo. Psykiatriska mediciner kan vara en bov, det vet vi alla - som sitter där med övervikt. Grejen när man vill gå ner i vikt är att äta tillräckligt mycket för att inte gå vrålhungrig, och tillräckligt lite för att gå ner I vikt. Svälter man sig ett tag blir kroppens reaktion gärna överätning. Det vet alla som jojobantat sig upp i vikt. Man ska orka mer än 3 veckor, då krävs det att man äter BRA. Det tar ett antal veckor för nya vanor att sätta sig, man behöver komma ett par veckor iväg - för att skapa nya vanor.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 11 Oct 2021, 17:21 Jo. Psykiatriska mediciner kan vara en bov, det vet vi alla - som sitter där med övervikt. Grejen när man vill gå ner i vikt är att äta tillräckligt mycket för att inte gå vrålhungrig, och tillräckligt lite för att gå ner I vikt. Svälter man sig ett tag blir kroppens reaktion gärna överätning. Det vet alla som jojobantat sig upp i vikt. Man ska orka mer än 3 veckor, då krävs det att man äter BRA. Det tar ett antal veckor för nya vanor att sätta sig, man behöver komma ett par veckor iväg - för att skapa nya vanor.
Jag äter för tillfredställelse, inte då för att kroppen behöver energi.. Så.. Ibland blir det en pizza som kanske jag äter av andra anledningar än bara hunger..
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jo. Under en viktminskningsperiod får man försaka en del, och verkligen tänka att äta för att ge kroppen bra och uthållig energi. En enda pizza gör ingen övervikt, men många. Jag äter av stress, tristess och dåligt mående. Så har jag ätit mig upp i vikt. Min maxvikt var 114.3 kg.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 11 Oct 2021, 17:25 Jo. Under en viktminskningsperiod får man försaka en del, och verkligen tänka att äta för att ge kroppen bra och uthållig energi. En enda pizza gör ingen övervikt, men många. Jag äter av stress, tristess och dåligt mående. Så har jag ätit mig upp i vikt. Min maxvikt var 114.3 kg.
Tror inte det är hela historian men intressant never the less..
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Man skaffar sig olater oxå. Ur ett viktminskning eller stabilitetsperspektiv.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 11 Oct 2021, 17:27 Man skaffar sig olater oxå. Ur ett viktminskning eller stabilitetsperspektiv.
Kanske.. Vilka olater kan inte förklaras? Tror att en del äter för nöjets skull.. Man ska inte använda godis, chips etc för jämnan som ett sätt att undvika misär.. Det verkar dock som att människor som har det taskigt faller för godiset eftersom det är ett sätt att fly!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 11 Oct 2021, 17:29
amandara wrote: 11 Oct 2021, 17:27 Man skaffar sig olater oxå. Ur ett viktminskning eller stabilitetsperspektiv.
Kanske.. Vilka olater kan inte förklaras? Tror att en del äter för nöjets skull.. Man ska inte använda godis, chips etc för jämnan som ett sätt att undvika misär.. Det verkar dock som att människor som har det taskigt faller för godiset eftersom det är ett sätt att fly!
Jo det tror jag oxå. Det är lättare att säga HUR man ska gå ner i vikt än att GÖRA det, by the book. Många är vi som försöker.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 11 Oct 2021, 17:31
Klankedinken wrote: 11 Oct 2021, 17:29
Jo det tror jag oxå. Det är lättare att säga HUR man ska gå ner i vikt än att GÖRA det, by the book. Många är vi som försöker.
Tror det är för stor lockelse för att inte prova!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jo. Farligt att fastna i jojobantningsträsket dock. Men man vill.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 11 Oct 2021, 17:33 Jo. Farligt att fastna i jojobantningsträsket dock. Men man vill.
Gillar inte konceptet..
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nej
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Nu blev jag sugen på chips :D
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34