Hypnos

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Kippis
☢️ Toriummedlem ☢️

Hypnos

Post by Kippis »

Hur vet man om man blivit hypnotiserad?

Kan man bli hypnotiserad utan att omgivningen säger något till en?

Går det att bevisa eller verklighetspröva på något sätt?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Hypnos

Post by Geta »

För över 40 år sedan gick jag i gruppterapi. Psykologen försökte hynotisera oss. Han misslyckades med mig.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Kippis wrote: 03 Dec 2024, 17:51 Hur vet man om man blivit hypnotiserad?

Kan man bli hypnotiserad utan att omgivningen säger något till en?

Går det att bevisa eller verklighetspröva på något sätt?
Det vet man inte, men tror du att du är hypnotiserad och tror att du inte har en sjukdom så kan jag ju säga att jag tror det som Bibeln säger att det är onda och goda andar som är på oss men religion får man hantera varsamt i kontakten med läkare. Så min tro är ålderdomlig och kan spelet med läkare. För pratar du om andar klassar en läkare en som psykotisk men det har relevans i verkligheten för en själv
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

En gammal flickvän hypnotiserade mig. Jag visste inte om det. Det enda jag märkte var att jag tappade fokus på vad som sas. Tog något år innan jag kom på henne när hon försökte hypnotisera mig över telefon. Jag höll mobilen ifrån mig och när jag åter tog upp den hörde jag henne lägga in "budskap". Det blev slutet på det förhållandet, tack och lov!

Kontentan är att det är svårt att veta om man inte varit med om det förr. Har du misstankar?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Usch. Lite otäckt det där Zoidar. Vad var det för budskap?

Jag har aldrig varit hypnotiserad och tror inte heller att det skulle funka på mig.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 03 Dec 2024, 18:34 Usch. Lite otäckt det där Zoidar. Vad var det för budskap?

Jag har aldrig varit hypnotiserad och tror inte heller att det skulle funka på mig.
Jätteotäckt faktiskt! Budskapet var att jag ville att hon skulle följa med till en resa till Frankrike.

Alla kan inte hypnotiseras. Jag är fortfarande arg på henne. Väl en orsak till jag blev psykotisk.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Zoidar wrote: 03 Dec 2024, 18:37
memphis wrote: 03 Dec 2024, 18:34 Usch. Lite otäckt det där Zoidar. Vad var det för budskap?

Jätteotäckt faktiskt! Budskapet var att jag ville att hon skulle följa med till en resa till Frankrike.

Alla kan inte hypnotiseras. Jag är fortfarande arg på henne. Väl en orsak till jag blev psykotisk.
Alltså hennes ord var: "Du saknar mig och vill jag ska följa med till Frankrike." Hade jag varit under hypnos hade jag inte hört det, utan trott att det var min egen vilja att hon skulle följa med till Frankrike.

Jag är tydligen lätthypnotiserad. Men skulle sannolikt märka nu om någon försökte sig på det.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Mindfullness ska vara bra får att bli o-hypnotiserad enligt ChatGPT
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 03 Dec 2024, 20:09 Mindfullness ska vara bra får att bli o-hypnotiserad enligt ChatGPT
Hm kan nog ligga något i det.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

I en sekt är det nog lätt att bli hypnotiserad.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 03 Dec 2024, 20:18 I en sekt är det nog lätt att bli hypnotiserad.
Absolut!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nyligen hörde jag ett nytt ord- hundvissla. Ett budskap som bara några få uppfattar.
Post Reply