Hur ska du fira jul?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Hur ska du fira jul?

Post by memphis »

amandara wrote: 13 Dec 2024, 15:53 I yalla jäääla Västerbotten! Ska bli så najs! Hoppas vi smäller lite raketer på nyårsafton :) .
Här var det en norsk familj som tog med sig en hel släpvagn med pyroteknik in på en camping. De smällde av raketer och smällare precis hela dagen. Många blev mycket rädda. Hästarna i hagarna bland annat. Efter det förbjöd campingen fyrverkerier.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

memphis wrote: 13 Dec 2024, 15:58
amandara wrote: 13 Dec 2024, 15:53 I yalla jäääla Västerbotten! Ska bli så najs! Hoppas vi smäller lite raketer på nyårsafton :) .
Här var det en norsk familj som tog med sig en hel släpvagn med pyroteknik in på en camping. De smällde av raketer och smällare precis hela dagen. Många blev mycket rädda. Hästarna i hagarna bland annat. Efter det förbjöd campingen fyrverkerier.
Jag tänker mig några kanske fem raketer, vid 12 slaget. Visa att vi är där och att det finns folk i det huset. Det är en liten by - kunde vart kul.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Jag ska fira jul med Julkaffe varenda dag. Gärna med pepparkakor om blodsockret pallar det. Det blir inga paket i år, vet jag. Men, julbord lär det bli med lite skinka, vörtbröd mm. Lättöl till det för min mage gillar inte julmust har jag kommit fram till.

Nyår blir det väl middag med fläskfilé. Inga raketer. Det är jag för gammal till att hålla på med.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag älskar min mammas köttbullar som hon gör till jul. Går inte att få godare. Men det verkar som att hennes partner mer eller mindre tagit över matlagningen, trots att mamma är en bättre kock. Jag befarar att han kommer att göra köttbullarna.
Han gör helt ok mat, ska inte klaga, den brukar vara god, men min mamma är flera snäpp högre. Hon är virtuos.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

I år ska jag fira jul på julafton hos min sambos syster. På juldagen hos min brorsa (han jobbar på julafton).
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nu är det nya bud. Nu ska jag fira jul 23 december-dagen före julafton.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Vi ska äta middag hos min syster, men mamma o pappa.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Bara jag, datorer, TV:n och en kvart med boendestöd.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Julafton hos min syster med mamma, på juldagen mina barn och barnbarnet hemma hos mig. Det blir julmat på julafton och lövbiff med pommes, bea och persiljesmör på juldagen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Swesanne wrote: 15 Dec 2024, 16:09 Julafton hos min syster med mamma, på juldagen mina barn och barnbarnet hemma hos mig. Det blir julmat på julafton och lövbiff med pommes, bea och persiljesmör på juldagen
Gott!
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Firar med mamma och pappa med en eller båda mina bröder och deras respektive. Blir nog lugnt på julafton.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag ser fram emot att fira med min gamla arbetskamrat. Blir inte mycket till julmat, bara sill, rödbetssallad och köttbullar. Det är roligare att umgås än att sitta ensam hemma. Jag har köpt en hela sprit åt min vän.
Post Reply