Vad snällt! :Dmrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 15:53 Min syster drog ju ut mig på fika och handling, när jag kommer hem möts jag av ett helt rent hem... då har mamma och min andra syster storstädat min lägenhet... <3
Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
In a world where you can be anything, be kind.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ja och det behövdes verkligen eftersom jag haft så lite ork att avsluta en ordentlig städning. <3MsTibbs wrote: ↑18 Jan 2025, 16:00Vad snällt! :Dmrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 15:53 Min syster drog ju ut mig på fika och handling, när jag kommer hem möts jag av ett helt rent hem... då har mamma och min andra syster storstädat min lägenhet... <3
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Samma här. Min syster brukar komma på våren så gör vi en garderobsdtädning! Rensa kläder!mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 16:03Ja och det behövdes verkligen eftersom jag haft så lite ork att avsluta en ordentlig städning. <3MsTibbs wrote: ↑18 Jan 2025, 16:00Vad snällt! :Dmrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 15:53 Min syster drog ju ut mig på fika och handling, när jag kommer hem möts jag av ett helt rent hem... då har mamma och min andra syster storstädat min lägenhet... <3
In a world where you can be anything, be kind.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Åh vad snällt! :)MsTibbs wrote: ↑18 Jan 2025, 16:38Samma här. Min syster brukar komma på våren så gör vi en garderobsdtädning! Rensa kläder!mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 16:03Ja och det behövdes verkligen eftersom jag haft så lite ork att avsluta en ordentlig städning. <3
Vad snällt! Här hemma hos mig behöver oxå golven tas. Jag har inte kunnat duscha Loppan det senaste och det är skitigt ute, så det har dragit en massa skit. När jag går barfota som nu, blir fötterna skitiga. Ingen go känsla men jag får ta det sen.mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 15:53 Min syster drog ju ut mig på fika och handling, när jag kommer hem möts jag av ett helt rent hem... då har mamma och min andra syster storstädat min lägenhet... <3
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ja! :) Jo kan tänka mig att det lätt blir så med en hund. :)amandara wrote: ↑18 Jan 2025, 16:44Vad snällt! Här hemma hos mig behöver oxå golven tas. Jag har inte kunnat duscha Loppan det senaste och det är skitigt ute, så det har dragit en massa skit. När jag går barfota som nu, blir fötterna skitiga. Ingen go känsla men jag får ta det sen.mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 15:53 Min syster drog ju ut mig på fika och handling, när jag kommer hem möts jag av ett helt rent hem... då har mamma och min andra syster storstädat min lägenhet... <3
Japp. I vanliga fall duschar jag alltid av Loppan när hon är skitig. Jag märker ju nu hur mycket hon drar när det är smutsigt ute. Men det får vara så tills vidare. Jag kan inte ta tag i det nu.mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 16:47Ja! :) Jo kan tänka mig att det lätt blir så med en hund. :)amandara wrote: ↑18 Jan 2025, 16:44Vad snällt! Här hemma hos mig behöver oxå golven tas. Jag har inte kunnat duscha Loppan det senaste och det är skitigt ute, så det har dragit en massa skit. När jag går barfota som nu, blir fötterna skitiga. Ingen go känsla men jag får ta det sen.mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 15:53 Min syster drog ju ut mig på fika och handling, när jag kommer hem möts jag av ett helt rent hem... då har mamma och min andra syster storstädat min lägenhet... <3
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Nej ta det när du kan och orkar, blir nog svårt med foten. sen när du repat dig lite mer så. :)amandara wrote: ↑18 Jan 2025, 16:49Japp. I vanliga fall duschar jag alltid av Loppan när hon är skitig. Jag märker ju nu hur mycket hon drar när det är smutsigt ute. Men det får vara så tills vidare. Jag kan inte ta tag i det nu.
Japp :) . En annan dag.mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 16:52Nej ta det när du kan och orkar, blir nog svårt med foten. sen när du repat dig lite mer så. :)
Har märkt idag hur svårt det är med känslor, finns det logiska känslor? Jag tror känslor är irrationella? Jag kan inte släppa lös ordentligt, det handlar nog om förtroenden som har fått sig en knäck?
Nissegossen wrote: ↑17 Jan 2025, 19:25Vill bara tala om vad som står i nya testamentet någonstans där Jesus säger, när du ger en gåva låt inte den andra handen veta vad den andra handen gör https:// Du kartlägger noga vad du gör, gör inte det. Läs först Nya Testamentet därefter det Gamla, men Nya är det viktigaste, glöm att jag skulle anklaga dig, det är bara undervisning, inga anklagelser
Gud har inte fött oss till världen för att vi ska vara oansvariga.
Jag vill ge med eftertänksamhet och inte bara hipp som happ.
Och ja, jag känner till det bibelordet du nämner, är ganska bevandrad i bibeln.
Var och en av oss måste göra det som känns rätt och bäst för oss själva.
I mitt fall är det att bokföra välgörenhetsgåvorna jag ger så jag får hum om hur mycket jag gett och till vad.
Det står ingenstans i bibeln om att man ska vara oansvarig i sin ekonomi snarare tvärtom.
Tror knappast Gud motsätter sig över att jag vill ha kontroll över min ekonomi och en överblickbar privatekonomi över ALLA min inkomster och utgifter.
Ordning och reda i finanserna vettu!
Man måste ta med det i beräkningarna över hur mycket det kan kosta att följa Jesus.
Då är det bra att ha en (ekonomisk) plan innan man sätter igång bygget!, eller hur?
Det kan väl inte vara fel att inför sig själv ha koll på vad man ger i gåvor. Det är något annat att basunera ut det för andra.