Ingen människa är en ö
Moderator: Moderator 1
Re: Ingen människa är en ö
Då är han fri nu
Det är väl ändå skillnad på att vara ensam och att ha autismspektrumtillstånd? Jag håller med dig, Leakim.Leakim97 wrote: ↑10 Feb 2025, 15:12Varför skulle man inte veta gränserna för vad som är rätt och fel bara för att man är ensam?Jocke wrote: ↑10 Feb 2025, 15:04 När man är ensam, så vet man inte gränserna för rätt och fel! Ensamhet har egentligen inte med social samvaro att göra, Utan det är något i kroppen som driver en till detta. Som i Örebro-killens fall eventuellt autism? Inga spekulationer som sagt, men det funktionshindret är nog en källa till ensamhet.
Finns det någon källa på att Örebroskytten hade autism? Jag förstår inte heller varför man, som vanlig människa, ska leta anledningar till att försvara mördare.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Enligt MsTibbs gick skytten i Aspergerskola.
Exakt förstår inte varför man ska försvara mördare. Det finns massvis med folk som haft det jävligt tufft, som inte begår allvarliga brott.
Asperger är typ högfungerande autism? Asperger har jag haft sedan jag föddes, odiagnostiserad, är min gissning
Media vill ha det till att det var ett rasistiskt motiv bakom.
https://www.tv4.se/artikel/7rwiuZBDxjN9 ... lmassakern
Han gick i aspergerklass på högstadiet och gymnasiet, men det är inte säkert att han hade asperger/autism, enligt tv4.
Han gick i aspergerklass på högstadiet och gymnasiet, men det är inte säkert att han hade asperger/autism, enligt tv4.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
"Ni ska ut ur Europa" hörde något ifrån tv4 som påpekade att det var så han sa.
Det går inte att bekräfta, man hör inte med säkerhet vad han säger
Det går inte att bekräfta, man hör inte med säkerhet vad han säger
Det stämmer också, Geta. Det går inte heller att bekräfta med säkerhet, men de tror att det är skytten