Värt börja med Abilify igen?

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Värt börja med Abilify igen?

Post by mrsearlgray »

Exet tyckte också det kunde vara värt att ge abilify en andra chans. Speciellt om det leder till att jag kan jobba och plugga.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Jag har Abilify (injektioner). Det har funkat bra för mig, ingen ångest eller andra biverkningar. Nu har jag bokat tid med läkaren för att diskutera övergång till tabletter istället, då jag vill kunna jobba heltid (om jag skulle få jobb) utan att ta ledigt en dag i månaden. Mest för att jag inte vet vad jag skulle säga när jag tar ledigt.. vill inte vara öppen med min diagnos till en ny arbetsgivare.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Så nu ska min ssk ringa mig idag så jag kan lägga fram detta förslaget och se vad de säger och vad de har för erfarenhet av abilify.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Santina wrote: 06 Mar 2025, 09:07 Jag har Abilify (injektioner). Det har funkat bra för mig, ingen ångest eller andra biverkningar. Nu har jag bokat tid med läkaren för att diskutera övergång till tabletter istället, då jag vill kunna jobba heltid (om jag skulle få jobb) utan att ta ledigt en dag i månaden. Mest för att jag inte vet vad jag skulle säga när jag tar ledigt.. vill inte vara öppen med min diagnos till en ny arbetsgivare.
Får jag fråga hur mycket procent du jobbar nu?
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Nu har jag pratat med ssk och hon ska ta upp detta på mötet med överläkaren nästa onsdag, sa även att jag är öppen för förslag kring medicinering.
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

mrsearlgray wrote: 06 Mar 2025, 09:08
Santina wrote: 06 Mar 2025, 09:07 Jag har Abilify (injektioner). Det har funkat bra för mig, ingen ångest eller andra biverkningar. Nu har jag bokat tid med läkaren för att diskutera övergång till tabletter istället, då jag vill kunna jobba heltid (om jag skulle få jobb) utan att ta ledigt en dag i månaden. Mest för att jag inte vet vad jag skulle säga när jag tar ledigt.. vill inte vara öppen med min diagnos till en ny arbetsgivare.

30-50 procent. Olika månad till månad. Timanställd så jag väljer själv. Egentligen borde jag ta allt jag kan få eftersom jag har aktivitetsstöd och inskriven på arbetsförmedlingen men det orkar jag inte. Inte utan schema.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Santina wrote: 06 Mar 2025, 11:46
mrsearlgray wrote: 06 Mar 2025, 09:08

30-50 procent. Olika månad till månad. Timanställd så jag väljer själv. Egentligen borde jag ta allt jag kan få eftersom jag har aktivitetsstöd och inskriven på arbetsförmedlingen men det orkar jag inte. Inte utan schema.
Okej tack så mycket! :)
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Ska nog testa 960mg Abilify Maintena och förhoppningsvis ner till 720mg sen
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Richard
Administratör

Post by Richard »

Bra om Abilify funkar för er.

Jag blev av med hela mitt känsloliv av den. Kom inte tillbaka förrän efter ca 3 månader sen jag slutade med den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Ligger inte dosen på 400 på abilyfy maintena eller du har dubbel dos.

Läste på fass påfyllning varannan månad istället för varje månad.
Post Reply