Värt börja med Abilify igen?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Värt börja med Abilify igen?
Exet tyckte också det kunde vara värt att ge abilify en andra chans. Speciellt om det leder till att jag kan jobba och plugga.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag har Abilify (injektioner). Det har funkat bra för mig, ingen ångest eller andra biverkningar. Nu har jag bokat tid med läkaren för att diskutera övergång till tabletter istället, då jag vill kunna jobba heltid (om jag skulle få jobb) utan att ta ledigt en dag i månaden. Mest för att jag inte vet vad jag skulle säga när jag tar ledigt.. vill inte vara öppen med min diagnos till en ny arbetsgivare.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Så nu ska min ssk ringa mig idag så jag kan lägga fram detta förslaget och se vad de säger och vad de har för erfarenhet av abilify.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Får jag fråga hur mycket procent du jobbar nu?Santina wrote: ↑06 Mar 2025, 09:07 Jag har Abilify (injektioner). Det har funkat bra för mig, ingen ångest eller andra biverkningar. Nu har jag bokat tid med läkaren för att diskutera övergång till tabletter istället, då jag vill kunna jobba heltid (om jag skulle få jobb) utan att ta ledigt en dag i månaden. Mest för att jag inte vet vad jag skulle säga när jag tar ledigt.. vill inte vara öppen med min diagnos till en ny arbetsgivare.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Nu har jag pratat med ssk och hon ska ta upp detta på mötet med överläkaren nästa onsdag, sa även att jag är öppen för förslag kring medicinering.
mrsearlgray wrote: ↑06 Mar 2025, 09:08Får jag fråga hur mycket procent du jobbar nu?Santina wrote: ↑06 Mar 2025, 09:07 Jag har Abilify (injektioner). Det har funkat bra för mig, ingen ångest eller andra biverkningar. Nu har jag bokat tid med läkaren för att diskutera övergång till tabletter istället, då jag vill kunna jobba heltid (om jag skulle få jobb) utan att ta ledigt en dag i månaden. Mest för att jag inte vet vad jag skulle säga när jag tar ledigt.. vill inte vara öppen med min diagnos till en ny arbetsgivare.
30-50 procent. Olika månad till månad. Timanställd så jag väljer själv. Egentligen borde jag ta allt jag kan få eftersom jag har aktivitetsstöd och inskriven på arbetsförmedlingen men det orkar jag inte. Inte utan schema.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Okej tack så mycket! :)Santina wrote: ↑06 Mar 2025, 11:46mrsearlgray wrote: ↑06 Mar 2025, 09:08Får jag fråga hur mycket procent du jobbar nu?Santina wrote: ↑06 Mar 2025, 09:07 Jag har Abilify (injektioner). Det har funkat bra för mig, ingen ångest eller andra biverkningar. Nu har jag bokat tid med läkaren för att diskutera övergång till tabletter istället, då jag vill kunna jobba heltid (om jag skulle få jobb) utan att ta ledigt en dag i månaden. Mest för att jag inte vet vad jag skulle säga när jag tar ledigt.. vill inte vara öppen med min diagnos till en ny arbetsgivare.
30-50 procent. Olika månad till månad. Timanställd så jag väljer själv. Egentligen borde jag ta allt jag kan få eftersom jag har aktivitetsstöd och inskriven på arbetsförmedlingen men det orkar jag inte. Inte utan schema.
Ska nog testa 960mg Abilify Maintena och förhoppningsvis ner till 720mg sen
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Bra om Abilify funkar för er.
Jag blev av med hela mitt känsloliv av den. Kom inte tillbaka förrän efter ca 3 månader sen jag slutade med den.
Jag blev av med hela mitt känsloliv av den. Kom inte tillbaka förrän efter ca 3 månader sen jag slutade med den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Ligger inte dosen på 400 på abilyfy maintena eller du har dubbel dos.
Läste på fass påfyllning varannan månad istället för varje månad.
Läste på fass påfyllning varannan månad istället för varje månad.