Verkar endast ha drabbat vissa typer av webbläsare...?
Skriv gärna i denna tråd när det funkar!
Moderator: Moderator 1
Re: Skriv gärna i denna tråd när det funkar!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Strula lite, hjälpte att ta bort kakor.
Jag vet inte vad jag har men jag har en iPhone
- Psychonaut
- Kopparmedlem
Här är info för iPhone: https://support.apple.com/en-us/105082
Du vill bara ta bort cookies och cache från Viska.nu, inte webbhistorik.
Problemet drabbar de som har en lagrad version av Viskas forum på sin enhet från innan cookie-inställningen gjordes. Alltså inte specifika webbläsare. Som sagt så löses problemet genom att uppdatera cachen/cookies vilket man gör genom att ta bort dem och sedan ladda om sidan.
- Psychonaut
- Kopparmedlem
Detta var problemet som löstes och resulterade i att cookies behövde rensas, men Richard ville att inställningen skulle revertas pga denna cookie-saken. Att reverta inställningen gör dock inte att användarna inte behöver rensa sina cookies, eftersom inställningen redan hade gjorts, men Richard är bossen och han ska man respektera.

Men nu har vi det här problemet och forumet kan ändå inte spara din inloggning, vilket är synd.
Min inloggning kan sparas så att jag slipper att skriva in namn och lösenord varje gång
- Psychonaut
- Kopparmedlem
Ja, nu har jag inga problem. Jag loggas in igen automatiskt på laptopen som har edge som webbläsare. Men däremot på mobilen loggas jag in via googles kom ihåg notis. Men jag var tvungen att ta bort lösenord för att få det att funka på datorn. På mobilen gick det nog bättre?Psychonaut wrote: ↑17 Mar 2025, 15:21Detta var problemet som löstes och resulterade i att cookies behövde rensas, men Richard ville att inställningen skulle revertas pga denna cookie-saken. Att reverta inställningen gör dock inte att användarna inte behöver rensa sina cookies, eftersom inställningen redan hade gjorts, men Richard är bossen och han ska man respektera.Det är dock mitt fel att jag inte informerade och gav honom chans att planera och besluta baserat på den infon.
Men nu har vi det här problemet och forumet kan ändå inte spara din inloggning, vilket är synd.
- Psychonaut
- Kopparmedlem
Är du inloggad automatiskt i Edge? Kan vara att du sparade inloggningen innan servern slutade dela ut cookies. Just nu är det nämligen omöjligt att få forumet att komma ihåg en. Cookies-servern är felinställd och kan inte spara din inloggning, den glömmer dig sekunden du stänger fliken. Varje besök är som om det vore ditt allra första.Jocke wrote: ↑17 Mar 2025, 15:32Ja, nu har jag inga problem. Jag loggas in igen automatiskt på laptopen som har edge som webbläsare. Men däremot på mobilen loggas jag in via googles kom ihåg notis. Men jag var tvungen att ta bort lösenord för att få det att funka på datorn. På mobilen gick det nog bättre?Psychonaut wrote: ↑17 Mar 2025, 15:21Detta var problemet som löstes och resulterade i att cookies behövde rensas, men Richard ville att inställningen skulle revertas pga denna cookie-saken. Att reverta inställningen gör dock inte att användarna inte behöver rensa sina cookies, eftersom inställningen redan hade gjorts, men Richard är bossen och han ska man respektera.Det är dock mitt fel att jag inte informerade och gav honom chans att planera och besluta baserat på den infon.
Jag kunde inte logga in på ett tag. Fick ta hjälp av en kompis som rensade historik eller vad det var.
Psychonaut wrote: ↑17 Mar 2025, 16:01Är du inloggad automatiskt i Edge? Kan vara att du sparade inloggningen innan servern slutade dela ut cookies. Just nu är det nämligen omöjligt att få forumet att komma ihåg en. Cookies-servern är felinställd och kan inte spara din inloggning, den glömmer dig sekunden du stänger fliken. Varje besök är som om det vore ditt allra första.Jocke wrote: ↑17 Mar 2025, 15:32Ja, nu har jag inga problem. Jag loggas in igen automatiskt på laptopen som har edge som webbläsare. Men däremot på mobilen loggas jag in via googles kom ihåg notis. Men jag var tvungen att ta bort lösenord för att få det att funka på datorn. På mobilen gick det nog bättre?Psychonaut wrote: ↑17 Mar 2025, 15:21
Detta var problemet som löstes och resulterade i att cookies behövde rensas, men Richard ville att inställningen skulle revertas pga denna cookie-saken. Att reverta inställningen gör dock inte att användarna inte behöver rensa sina cookies, eftersom inställningen redan hade gjorts, men Richard är bossen och han ska man respektera.Det är dock mitt fel att jag inte informerade och gav honom chans att planera och besluta baserat på den infon.

Som mnyinloggad ser det hela ut så här, helt orört. Inloggad i rött.
- Psychonaut
- Kopparmedlem
Menar du att allt är markerat som oläst varje gång du loggar in? Förstår inte riktigt, kan ha tagit lite för mycket av min medicin.Jocke wrote: ↑17 Mar 2025, 17:02Psychonaut wrote: ↑17 Mar 2025, 16:01Är du inloggad automatiskt i Edge? Kan vara att du sparade inloggningen innan servern slutade dela ut cookies. Just nu är det nämligen omöjligt att få forumet att komma ihåg en. Cookies-servern är felinställd och kan inte spara din inloggning, den glömmer dig sekunden du stänger fliken. Varje besök är som om det vore ditt allra första.Jocke wrote: ↑17 Mar 2025, 15:32
Ja, nu har jag inga problem. Jag loggas in igen automatiskt på laptopen som har edge som webbläsare. Men däremot på mobilen loggas jag in via googles kom ihåg notis. Men jag var tvungen att ta bort lösenord för att få det att funka på datorn. På mobilen gick det nog bättre?
Som mnyinloggad ser det hela ut så här, helt orört. Inloggad i rött.