Styrketråden 🏋♂️
Moderator: Moderator 1
Re: Styrketråden 🏋♂️
Jag brukar köra 3 set 8or för det mesta, med vissa undantag axlar 15 och mage 25or. Det är lagom för mig. Då ser jag till att lyfta så mycket att jag inte orkar med de sista repetitionerna. Funderar på att testa något nytt för rygg nu när jag börjar träna igen, att köra 5or istället för 8or. Jag lyfter långsamt och kontrollerat, vilket gör att fingrarna/underarmarna blir överbelastade när jag tränar ryggen (ryggen är starkare än händerna). Ska se om det går att kringgå genom 5or. Har som plan B att skaffa handskar som kan avlasta fingrar och underarmar.
'cause the freak inside controls my mind
Tror det brukar ta 40 minuter. Jag kör ju uppvärmningsset också.Hercules723 wrote: ↑23 Mar 2025, 17:13 Det är ju natt och dag hur många reps ni gör. Leakim97 och Z
Är du bara på gymmet i 20-30 min vissa gånger Z?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja, jag är lat, men marklyften tar också på benen.
Eddie Hall är ju rätt känd på Youtube. Kanske honom som du tänker på?Hercules723 wrote: ↑23 Mar 2025, 18:00 Annars, vad heter den karln med enorma magen men är stark som en oxe. Han följde jag lite för längesedan på YouTube. Han var rolig dessutom!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag använder en kombination av handskar och dragremmar när jag tränar marklyft. Hook Grip kanske det heter?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Chat gpt har inte koll.Hercules723 wrote: ↑23 Mar 2025, 17:30Stämmer inte enligt ChatGPT.
Om målet är både styrka och muskeltillväxt, är 6-12 reps oftast bäst. Men du kan bygga muskler även med 20-30 reps om du kör tillräckligt hårt.
Många studier av experter säger att man bygger i princip lika bra av 20-25 som typ 6-12
För mig har det gått lika bra på 20-30 reps som på 6-15 reps, jag är ett levande exempel på det annars hade jag aldrig fått resultat
Lita på chat GPT den som vill men jag tar den med en nypa salt
- Hercules723
- Hafniummedlem
Har för mig det var en pollack eller ryss. Men är inte helt säker.Krokus wrote: ↑23 Mar 2025, 19:44Eddie Hall är ju rätt känd på Youtube. Kanske honom som du tänker på?Hercules723 wrote: ↑23 Mar 2025, 18:00 Annars, vad heter den karln med enorma magen men är stark som en oxe. Han följde jag lite för längesedan på YouTube. Han var rolig dessutom!
Han?Hercules723 wrote: ↑23 Mar 2025, 20:07Har för mig det var en pollack eller ryss. Men är inte helt säker.Krokus wrote: ↑23 Mar 2025, 19:44Eddie Hall är ju rätt känd på Youtube. Kanske honom som du tänker på?Hercules723 wrote: ↑23 Mar 2025, 18:00 Annars, vad heter den karln med enorma magen men är stark som en oxe. Han följde jag lite för längesedan på YouTube. Han var rolig dessutom!
https://youtu.be/1LsIQr_4iSY?si=aSCsXr_E1EwBVVp5
- Hercules723
- Hafniummedlem
Yes!! Bingo!Zoidar wrote: ↑23 Mar 2025, 20:10Han?Hercules723 wrote: ↑23 Mar 2025, 20:07Har för mig det var en pollack eller ryss. Men är inte helt säker.
https://youtu.be/1LsIQr_4iSY?si=aSCsXr_E1EwBVVp5

Han är ganska kul. Väldigt atletisk för sin kroppsstruktur.