Vad irriterar dig just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad irriterar dig just nu?
Lock för öronen i fjällen
In a world where you can be anything, be kind.
Ibland räknar Försäkringskassan fel. Har hänt mig. Har du kontakt med personligt ombud där du bor? Hen kan säkert hjälpa dig, om du vill.mrsearlgray wrote: ↑19 Apr 2025, 11:54 Nu är jag redigt irriterad, vet ni hur mycket pengar från de 5000kr jag skulle få som är från den ansökan jag blev tillsagd att göra förra veckan? 60kr! på 20 dagar har jag fått 60kr från den typen av sjukpenning??? Har något blivit fel eller kan det verkligen stämma, på deras hemsida står det att man ska få 230kr per dag på 100% sjukskriven...?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Själv är jag irriterad på att sambon har hög volym på TikTok eller youtube eller nåt och samtidigt ticsar. Jag vill vara ifred.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Dom har tyvärr tagit bort de personliga ombuden här men har mejlat min nya handläggare... Tack för tipset!Krokus wrote: ↑19 Apr 2025, 14:15Ibland räknar Försäkringskassan fel. Har hänt mig. Har du kontakt med personligt ombud där du bor? Hen kan säkert hjälpa dig, om du vill.mrsearlgray wrote: ↑19 Apr 2025, 11:54 Nu är jag redigt irriterad, vet ni hur mycket pengar från de 5000kr jag skulle få som är från den ansökan jag blev tillsagd att göra förra veckan? 60kr! på 20 dagar har jag fått 60kr från den typen av sjukpenning??? Har något blivit fel eller kan det verkligen stämma, på deras hemsida står det att man ska få 230kr per dag på 100% sjukskriven...?

Ja visst gör det ont när knoppar brister
Låter väldigt märkligt.mrsearlgray wrote: ↑19 Apr 2025, 11:54 Nu är jag redigt irriterad, vet ni hur mycket pengar från de 5000kr jag skulle få som är från den ansökan jag blev tillsagd att göra förra veckan? 60kr! på 20 dagar har jag fått 60kr från den typen av sjukpenning??? Har något blivit fel eller kan det verkligen stämma, på deras hemsida står det att man ska få 230kr per dag på 100% sjukskriven...?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Hade skalat potatis och det fastnade under kastrullen. Märkte ingenting först, sen när det stått på plattan ett tag började lukta bränt.
Klassiker.Hercules723 wrote: ↑19 Apr 2025, 15:51 Hade skalat potatis och det fastnade under kastrullen. Märkte ingenting först, sen när det stått på plattan ett tag började lukta bränt.

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Haha - Är det? Första gången detta hänt för mig. Men du äter ju potatis dagligen.Zoidar wrote: ↑19 Apr 2025, 15:57Klassiker.Hercules723 wrote: ↑19 Apr 2025, 15:51 Hade skalat potatis och det fastnade under kastrullen. Märkte ingenting först, sen när det stått på plattan ett tag började lukta bränt.![]()

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Är jättesugen på godis och chips men har inget hemma och vill inte äta massa skräp heller. 

Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag var nyss i samma situation men jag gick till affären och köpte glass. Som tog slut på en halvtimme. Inte värt.mrsearlgray wrote: ↑19 Apr 2025, 20:18 Är jättesugen på godis och chips men har inget hemma och vill inte äta massa skräp heller.![]()

Min ena syrras cancer blir mer och mer besvärlig....