Källtillit

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

Jocke
Iridiummedlem

Re: Källtillit

Post by Jocke »

likgiltighet och apati kan det vara samma sak?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det ska vara motsatsen till kärlek.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Image

Du Geta, för att bli filosofisk nu så kan man inte åskådliggöra om motsatsernas epitet finns? För allting har spårat ut och vi människor börjar använda klichéartade uttryck för att vi inte kan finna en lösning på hur man skapar en samhälle där vi kan hitta de förbjudna utan att skapa atmosfär där hämnd blir det bestående uttrycket att ta till. Men självklart ska det förbjudna straffas, men i tevens värld är det i princip svårt att hitta den skyldige!
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Image

Ja, var finner man frid på jorden.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Vilken vacker bild. Hästar är så vackra djur.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Jo, tack för det! Jo dem har tillit till varandra!
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Image

Ser bara enstaka unga flickor röka? Sedan främst äldre män! Ja, har nollvisionen börjat ta i det svenska samhället?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Image
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Image

Ja, jag undrar vars alla tusen bilder jag har skickat in på viska tar vägen. Med alla dessa cookies, så måste nog rätt mänga känna till viska kan jag tycka? Google, facebook och instagram är nog de största syndarna till att exponera ens privatliv!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Sök på bilder Viska.se!
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Image

Den här kom från viska, men förväntade mig att hela sökmomentet skulle domineras av viska schizofreni. Men nä, det var inte den dominerande akten konstigt nog. Jag tror man måste veta exakt vad man söker efter och det står inte vem som skickat in bilderna. Till och med unga Nisse dök upp.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Jocke wrote: 30 Jun 2021, 20:43 Det är märkligt att en regeringskris har uppstått pga av en maktbegär utan dess like. Dessa har nu framfört ett erbjudande till centern, angående det lantliga perspektivet. Varför har då s lantminister då gått från regeringen till riksdagen. Som jag har sagt många ggr tidigare, vi behöver ett nytt politiskt system, med nya sätt att närma sig folket. Nu är det nog väldigt få som känner tillit till de verkliga makthavarna.
Detta är en gammal kommentar men den är i högsta grad aktuell idag igen när din favorit Dadgostar nu håller på med sin maktdemonstration och instabiliserar den lilla demokrati vi har.

Vilket system vill du ha Jocke? Sverige sticker ut som ett extremt land så kraftigt lutat åt vänster att skulle det blåsa skulle alltihop dråsa i marken. Det spelar ingen roll vem som regerar. Vi får samma sak ändå. Allt är så insmetat och impregnerat av institutioner det aldrig går att förändra. Det är programmerat för att ett system ska råda. Det spelar ingen roll hur vi röstar. Makten ligger någon annanstans. Geta nämner den djupa staten. Det är den vi har, vi lever i och alltid kommer att leva i.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply