Då borde man uppskatta och anpassa sig till Sverige och svenska rutiner.Klankedinken wrote: ↑17 Feb 2022, 16:59Det är ingen som kommer från en krigszon som vill åka tillbaka!
Hedersförtrycket
Moderator: Moderator 1
Re: Hedersförtrycket
Då är de inte välkomna. Om jag flyttade till Iran fick jag nog fan anpassa mig till deras regler, seder och bruk.
Det är helt riktigt. Allt handlar om historiens vagga, Jerusalem. Det är där allting började och det är också där det slutar. Ockupanter? Det skulle man kunna kalla alla invandrare i sådana fall. Vänsterns vurm för arabiska muslimer handlar om det djupa föraktet för västerländsk kultur och pengar. Lite mer Mao och allt ordnar sig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
En stötesten som det står om i Bibeln.
-
- Guldmedlem
Vad jag vet har det varit mycket krig kring israel och mycket krig för religioner och tro. Man kan ju tro att anledningen till att dom krigar är p.g.a religion men jag tror mycket hör ihop med att dom lever i ett så kargt och ogästvänligt landskap! Det är mycket fattigdom och dåliga förutsättningar för att bilda ett stabilt bra land! Sverige har det bra där..
I Mesopotamien lyckades man bygga upp en blomstrande kultur med hjälp av lera och vass. Man tager vad man haver.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
-
- Guldmedlem
I mellanöstern är det mest bara sand
Mesopotamien ligger i Mellanöstern i området mellan Eufrat och Tigris.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
-
- Guldmedlem
Jag har inte tittat på kartan igen men mitt minne säger att det är mycket ofruktbart land förutom just kring floderna!
De har haft olja.